قدس ‌آنلاین - ساری- حسین احمدی : مهدی عبوری شهردار مركز مازندران و ريموندو اورستی مدير كل امور بين الملل استانداری ماركه ايتاليا به نيابت از شهرداری آنكونا، تفاهم نامه خواهر خواندگی اين دو شهر را امضا كردند.

ساری و آنكونای ايتاليا خواهر خوانده شدند

این تفاهم نامه در حضور استانداران مازندران و ماركه ايتاليا و نيز جمعی از مقامات استان و هيات پنجاه و سه نفره كشور ميهمان به امضا رسيد و سر آغاز تعاملات جديد و ارتباطات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خواهر خواندگان خواهد بود.

شهردار ساری در پی امضای اين تفاهم نامه شباهت های جغرافيايی و ظرفيت های اقتصادی شهرهای ياد شده را مورد توجه قرار داد و گفت: گردشگر پذير محسوب شدن ساری و آنكونا از ديگر ويژگی های مشترک اين دو شهر بوده كه در نهايت می تواند صنعت گردشگری اين شهرها و حتی كشورهای ما را شكوفاتر كنند.

مهدی عبوری با بيان اين مطلب كه تفاهم نامه خواهر خواندگی دو شهر از هفت بند تشكيل گرديده است، افزود: طبق يكی از اين بندها طرفين می توانند با مجوز وزارت كشور متبوع خود بندهای جديدی به تفاهم نامه فوق اضافه كنند كه اين امر منوط به شناخت و تعامل بيشتر دو شهر است.

وی با اشاره به يكی دیگر از بندهای تفاهم نامه خاطر نشان كرد: با توجه به ويژگی ها و علائق مشترک اين دو شهر در بخش های مختلف اميدواريم خواهر خواندگی ساری و آنكونا فصل جديدی از شكوفايی اقتصادی اين شهرها را رقم بزند.

گفتنی است: برای اولين بار در ۱۹۳۰ ميلادی دو شهر از انگلستان و فرانسه عقد خواهر خواندگی را جاری كردند و هدف از اين اقدام ارتباط بهتر و بيشتر شهرها و شهروندانی دانستند كه مشابهات طبيعی و فرهنگی دارند و چون در بيشتر زبان های دنيا، شهر يک واژه مونث است از اصطلاح خواهر خواندگی استفاده می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده