قدس آنلاین- نشست شورای سیاستگذاری پایتخت فرهنگ اسلامی - مشهد ٢٠١٧ با حضور «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و «علی‌رضا رشیدیان» استاندار خراسان رضوی برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست شورای سیاستگذاری «مشهد ۲۰۱۷» تاکید کرد:  دعوت از شخصیت ها و نخبگان فرهنگی و هنری برای حضور در مشهد مقدس همزمان با رویداد پایتخت فرهنگ اسلامی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ستاد ارتباطات رسانه ای پایتخت فرهنگی اسلامی- مشهد ۲۰۱۷، «علی جنتی» در این نشست، اظهار کرد: در برنامه های پیش بینی شده برای مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در سال ٢٠١٧ لازم است تا از تمامی نهادها و سازمان ها و وزارتخانه ها بخواهیم در صورت امکان، برنامه های خود  به ویژه در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و هنری در سال ٢٠١٧ را در مشهد مقدس برگزار کنند.

وی افزود: با برگزاری این برنامه ها در مشهد مقدس می توان به معرفی فرهنگ و هنر و صنایع دستی و میراث فرهنگی و هنری کشورمان به جهان اسلام پرداخت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید با دعوت از شخصیت ها و نخبگان فرهنگی و هنری برای حضور در مشهد مقدس همزمان با رویداد پایتخت فرهنگ اسلامی در سال ٢٠١٧، فرهنگ و هنر کشورمان را معرفی کنیم.

جنتی ادامه داد: بسیاری از برنامه های بین المللی نهادها و سازمان های مختلف که جنبه فرهنگی و هنری دارند را نیز می توان در سال ٢٠١٧ در مشهد مقدس برگزار کرد.

وی اقدامات، برنامه ریزی ها و فعالیت های صورت گرفته از سوی اعضای شورای سیاستگذاری و دیگر دست اندرکاران در دبیرخانه برنامه ریزی و هماهنگی «پایتخت فرهنگ اسلامی – مشهد ٢٠١٧» را ارزشمند توصیف و عنوان کرد: برای همه ما باعث افتخار است که در زمینه برگزاری هر با شکوه تر این رویداد گام برداریم.

در این نشست، استاندار خراسان رضوی با اشاره به مجموعه اقدامات صورت گرفته برای برگزاری فعالیت های فرهنگی و هنری در مشهد مقدس در سال ٢٠١٧ میلادی، گفت: شهرداری مشهد اقدامات گسترده ای برای برگزاری این فعالیت ها در سال ٢٠١٧ انجام داده است.

«علی‌رضا رشیدیان» افزود: با سازمان ها و مجامع مختلفی مذاکره کرده ایم تا برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و هنری خود را در سال ٢٠١٧ در مشهد مقدس برگزار کنند.

در ادامه این نشست، «سیدعباس صالحی» معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید از انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی - مشهد ٢٠١٧ به عنوان یک فرصت استفاده کنیم و به ایجاد تعاملات پایدار فرهنگی با جهان اسلام و ورای آن بپردازیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال، کتابخانه آستان قدس رضوی به عنوان یک فرصت موثر فرهنگی می تواند منجر به ایجاد تعاملات پایدار با دیگر کتابخانه های جهان اسلام شود که در سال ٢٠١٧ باید از آن نهایت استفاده را برد.

 

همچنین «محمد مقدوری» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی و «سیدسعید سرابی» مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی خراسان رضوی نیز گزارشی از مجموعه اقدامات صورت گرفته در برگزاری فعالیت های فرهنگی و هنری در مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در سال ٢٠١٧ میلادی ارایه دادند.

برچسب‌ها

پخش زنده