قدس آنلاین/ طیبه مروت:عضوکمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به توئیت محمدجواد ظریف درباره ضرورت وحدت شیعه و سنی برای مبارزه همه جانبه با داعش گفت: یکی از چالش‌های مهم خاورمیانه اقدامات تروریستی داعش است که موجب سلب امنیت و آرامش مردم منطقه شده است.

 امنیت ایران، نتیجه وحدت بین پیروان مذاهب است

حجت‌الاسلام احمد سالک با اشاره به تأکید امام راحل و مقام معظم رهبری به وحدت پیروان مذاهب اسلامی، آن را راه حل مقابله همه جانبه با داعش عنوان کرده و افزود: اهمیت وحدت شیعه و سنی باعث شد تا جمهوری اسلامی از بدو شکل‌گیری مبلغ این اصل مهم و استراتژیک در جهان اسلام باشد.
 نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه داعش بیماری مهلکی است که توسط استکبار جهانی به جان کشورهای اسلامی افتاده است، اظهار کرد: جهان اسلام باید کمر همت برای مبارزه با این غده سرطانی ببندند و لازمه این کار رشد بصیرت و آگاهی مسلمانان است.
وی در ادامه افزود: نتیجه عملیاتی رشد بصیرت امت اسلام، از بین رفتن پدیده داعش و بازگشت امنیت به منطقه است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به نقش ایران در مبارزه با تروریسم منطقه و در کشورهای عراق و سوریه، اضافه کرد: ایران محور مبارزه با تروریسم و داعش است.
سالک در ادامه با اشاره به اینکه امنیت ایران با وجود پیروان اقلیت‌های دینی و مذهبی به عنوان یک نمونه قابل قبول مطرح است، گفت: امنیت ایران اسلامی نتیجه شیوه صحیح حکومت داری رهبران کشور است.
وی تأکید کرد: اگر کشورهای اسلامی خواهان رفع گرفتاری و ایجاد صلح و امنیت در کشورهای خود هستند باید با بازبینی در سیاست‌های خود و الگوبرداری از روش حکومت امام راحل و مقام معظم رهبری به شیوه درستی در ایجاد وحدت بین مردم دست یابند تا بزودی شاهد نجات جهان اسلام از پدیده تروریسم باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده