قدس آنلاین- بیرجند: مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بر توجه ویژه ای دولت به راه های این استان در برنامه ششم توسعه تاکید کرد و گفت:در راستای ایمن سازی راه ها این استان در دو سال گذشته ۱۷ نقطه حادثه خیز ایمن سازی و رفع شده است.

ایمن سازی۱۷ نقطه حادثه خیز خراسان جنوبی/ ۸۳ درصد از باندهای دوم راه های استان به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، مهدی جعفری در سومین جلسه ستاد ایمنی و حمل و نقل استان اظهار داشت: در حال حاضر 404 کیلومتر بزرگراه یک طرفه، یک هزار و سه کیلومتر راه اصلی در استان وجود دارد.

وی افزود: استان خراسان جنوبی در زمینه راه ها شریانی رتبه پنجم، آزاد راه رتبه 31، بزرگراه رتبه 13، راه های اصلی رتبه 7 ، راه های فرعی رتبه 5 و راه های روستایی نیز رتبه 5 کشور را دارا است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتبارات این اداره کل در سال گذشته از رشد قابل توجه ای برخوردار بوده  است گفت: این اداره کل در زمینه اعتبارات ملی  از رشد 165 درصدی برخوردار بوده است.

جعفری با اشاره به طول راههای مورد نیاز استان برای رسیدن به متوسط کشوری، گفت: این استان به 100 کیلومتر آزادراه ،  400 کیلومتر بزرگراه و 300 کیلومتر راه اصلی نیاز دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: با توجه به پایین بودن شاخص های این استان در بخش راه،  این بخش توجه ویژه ای در برنامه ششم توسعه  می‌طلبد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به عملکرد اداره راه و شهرسازی استان در دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: در دو سال گذشته حدود 97 کیلومتر بزرگراه با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسیده است که طول بزرگراههای استان را از 300 کیلومتر به 400 کیلومتر ارتقاء داده است.

جعفری با اشاره به اینکه 25 درصد بزرگراه های استان در مدت یاد شده احداث و به بهره برداری رسیده است، گفت: از برنامه‌های  امسال این اداره کل  آسفالت 158 کیلومتر دیگر از بزرگراه  است.

وی اظهار داشت:  83 درصد از باندهای دوم استان در دو سال گذشته به بهره برداری رسیده که امسال نیز 250 کیلومتر دیگر به بانده های دوم استان اضافه می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تصریح کرد: از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان احداث و بهره برداری 100 کیلومتر بزرگراه در استان بوده است که تاکنون 25 کیلومتر آن زیر بار ترافیک رفته است، 22 کیلومتر آن آسفالت و 32 کیلومتر دیگر آماده آسفالت است که از پیشرفت متوسط 62 درصد برخوردار است.

جعفری با اشاره به سهم 10 درصدی کل کشور به راههای خراسان جنوبی در زمینه پروژه های اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: اولویت اختصاص اعتبارات به پروژه های اقتصاد مقاومتی و سفر ریاست جمهوری در زمینه راه‌ها است.

وی با اشاره به راه های روستایی استان بیان کرد: تا قبل از سال 93 راه های روستایی زیر 100 کیلومتر بوده است که در دو سال گذشته به 441 کیلومتر راه روستایی آسفالته رسیده است.

وی به تکمیل و بهره برداری از 180 کیلومتر دیگر راه روستایی در استان اشاره کرد وگفت: با بهره برداری از آن 621 کیلومتر از راه های روستایی استان دارای راه آسفالته  می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تصریح کرد: از 906 روستا بالای 20 خانوار در استان 794 روستا بالای 20 خانوار دارای راه روستایی هستند.

جعفری بیان کرد: در دو سال گذشته 1200کیلومتر روکش و آسفالت در راههای استان خراسان جنوبی صورت گرفته است که از برنامه های امسال روکش و آسفالت 500 کیلومتر دیگر از راه های استان است که در مجموعه به 100 هزار و 707 کیلومتر برسد.

وی در زمینه ایمن سازی راه ها استان، اظهار داشت: 17 نقطه حادثه خیز در استان در دو سال  گذشته رفع شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده