۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
کد خبر: 407541

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تازه ترین اظهار نظر خود درباره مذاکرات سازش، تاکید کرد که طرح رئیس جمهور مصر را به طرح فرانسه ترجیح می‌دهد.

نتانیاهو فرانسه را انتخاب کرد!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، «بنیامین نتانیاهو» در گفت وگوی تلفنی با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا گفت که طرح عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر را به طرح فرانسه ترجیح می دهد.

کری در این تماس تلفنی نتانیاهو را در جریان نتایج دیدارش با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پاریس قرار داد.

نتانیاهو نیز گفت که السیسی به پیشبرد روند صلح تمایل دارد و از دیدگاه ما این امر مثبت است.
السیسی در ماه می گذشته از طرح خود برای پیشبرد روند سازش بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی خبر داد.

نتانیاهو درباره طرح فرانسه همچنین گفت: به عقیده من مشارکت دادن کشورهایی که از منطقه فاصله دارند، در روند سازش بی فایده است بلکه بایستی کشورهای منطقه در این امر مشارکت داشته باشند و من به روند صلحی تمایل دارم که طی آن کشورهای منطقه برای پیشبرد روند عادی سازی روابط با اسرائیل و مذاکرات بین اسرائیل و فلسطینیان اقدام کنند.

فرانسه اخیرا از طرح ابتکاری برای برگزاری کنفرانس بین المللی احیای روند سازش بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی خبر داد و اعلام کرد که در صورت شکست این مذاکرات، پاریس احتمالا دولت فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

در همین رابطه جنبش حماس در بیانیه ای که در سایت این جنبش قرار گرفت، تاکید کرد که طرح سازش فرانسه برای ملت فلسطین و منافع ملی آن زیان آور است و در واقع تلاشی برای احیای مذاکرات شکست خورده با رژیم اشغالگر و دور زدن انتفاضه قهرمانانه در کرانه باختری و قدس اشغالی است.

این جنبش دلیل مخالفت خود را خطرات این طرح به خصوص حذف حق فلسطینیان در قدس و بازگشت آوارگان فلسطینی برشمرد.

مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطینی در آوریل 2014 به علت اختلاف درباره ادامه فعالیت های شهرک سازی این رژیم در کرانه باختری اشغالی و بخش شرقی بیت المقدس اشغالی، شکست خورد.

مذاکرات سه جانبه صلح بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی با محوریت آمریکا در چندین دور برگزار شد اما ادامه شهرک سازیهای غیر قانونی صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی و همچنین خلف وعده مقام های این رژیم در آزاد کردن شماری از فلسطینیان در بند باعث شد که مذاکرات صلح بار دیگر با شکست روبرو شود.

آمریکا در حالی محوریت مذاکرات صلح بین فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی را برعهده گرفت که تا کنون 43 قطعنامه شورای امنیت در محکومیت اقدامات این رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین را وتو کرده و در بسیاری از نشست بین المللی دیگر با اعمال نفوذ مانع از احقاق حقوق فلسطینی ها شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده