قدس آنلاین: ستاد استانی بزرگداشت دهه کرامت با حضور اعضای این ستاد در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی برگزار شد

ستاد استانی بزرگداشت دهه کرامت در خراسان شمالی فعال شد

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی در این جلسه  به اهمیت این دهه اشاره کرد و گفت: لازم است در برنامه ریزی ها تلاش شود تا الگوهای واقعی و ارزشمند از سیره ائمه اطهار (علیهم السلام) به جامعه ارائه شود.

حسین برومند، با اشاره به برنامه هایی همچون طرح بزرگ کاروان زیر سایه خورشید و حضور خدام رضوی در مناطق مختلف استان، آن را ارزشمند دانست و گفت: البته در نظر داشته باشید آنچه ترویج می شود تقدس فرهنگ رضوی و ارزش های اخلاقی و انسان ساز آن باشد و از نگاه ابزاری به این موضوع پرهیز شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم در این جلسه، دهه کرامت را فرصت افتخار آمیزی برای ترویج فرهنگ رضوی دانست و از آن به عنوان دهه فرهنگی، جریان ساز  و مملو از همه خوبی ها یاد کرد.

حسین ثابت قدم وحید، با بیان اینکه  دهه کرامت از امروز تا ٢٤ مرداد ماه جاری و همزمان با میلاد کریمه اهل بیت، حضرت معصومه (سلام الله علیها) آغاز شده است گفت: این ایام با شعار "اقدام و عمل جهادی با پیروی از اهل بیت (علیهم السلام) " فرصتی است که برای نهادینه  شدن فرهنگ رضوی  و سبک زندگی اسلامی از آن بهره برد.

وی همچنین در ادامه از برگزاری همایش ملی سبک زندگی اسلامی در نیمه دوم  سال ٩٥، در این استان خبر داد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی نیز برگزاری برنامه های دهه کرامت در سال جاری را  در دو محور اعلام کرد و افزود: برگزاری باشکوه جشن های رضوی با محوریت مردم و برنامه های مردمی و نیز محور دیگر  بحث  حضور خدام رضوی در این استان است.

هاشم شیرازیان، اجرای طرح بزرگ "زیر سایه خورشید" و حضور خدام رضوی در مناطق مختلف این استان به همت کانون فرهنگی هنری علامه امینی بجنورد، مشارکت در برگزاری جشن بزرگ فرشته ها ویژه میلاد حضرت معصومه و روز ملی دختران، برگزاری کارگاه های خانواده اسلامی ویژه خواهران، دختران و مادران و نیز اجرای طرح  "با کریمان تا کرامت" در مساجد و امامزادگان استان و نیز  افتتاح کانون فرهنگی و هنری مسجد را از اهم برنامه های این ایام نام برد.

گفتنی است، این جلسه با ارائه پیشنهادات و نظرات نمایندگان دستگاه های حاضر  در برگزاری هرچه با شکوه تر برنامه های دهه کرامت و نیز برنامه بزرگ زیر سایه خورشید پایان یافت.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده