۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
کد خبر: 415623

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال جاری تولید خودرو در کشور افزایش می‌یابد.

تولید خودرو در کشور افزایش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاين به نقل از مهر، منصور معظمی بعد از ظهر سه‌شنبه در نشست با فعالان اقتصادی استان بوشهر اظهار داشت: در پسابرجم فرصت بهتری برای صنایع فراهم شده است و تجهیزات مورد نیاز این صنایع بهتر و راحت‌تر ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فضا برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور بیش از گذشته فراهم است، ادامه داد: صنایع می‌توانند از فناوری‌های نوینی در بخش‌های مختلف استفاده کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم اصلاح رویه برخی از بانک‌ها در ارائه تسهیلات به صنایع، بیان کرد: برخی بانک‌ها به جای تزریق اعتبار به بخش صنعت، برای خودشان سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی از همکاری برای توسعه بخش آموزش برای مدیران صنایع خبر داد و افزود: توسعه صنایع دریایی در دستور کار است و در این راستا آماده همکاری هستیم.

معظمی با اشاره به اینکه سال گذشته ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده بود، اضافه کرد: طی پنج‌ماهه امسال ۴۵۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه برسد.

وی با اشاره به نقش مهم صنعت خودرو در خروج اقتصاد از رکود افزود: مذاکراتی با شرکت‌های خودروسازی مطرح دنیا صورت گرفته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تکیه بر توان داخلی یکی از مهمترین راهکارها برای رسیدن به توسعه و پیشرفت است، گفت: اهتمام ویژه‌ای برای توسعه تولید داخل داریم.

برچسب‌ها

پخش زنده