عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران باید به دیدگاه و رویکرد دیپلماسی لبخند خود نسبت به عربستان پایان دهد و رویکرد جدی را در مقابله با این کشور اتخاذ کند.

 شش هزار شاهزاده سعودی به دنبال طراحی پروژه‌های تروریستی هستند/باید به دیپلماسی لبخند به عربستان پایان دهیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان ، محمدحسن آصفری عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره افزایش تنش‌های عربستان با ایران اظهار کرد: امروز عربستان سعودی با توجه به شکست فاحشی که در سوریه، عراق و یمن متوجه شده است سعی می‌کند با متهم کردن ایران رویه جدیدی را در سیاست‌های خود به کار گیرد.

وی تأکیدکرد: عربستان سعودی در طی سال‌های اخیر پول‌های زیادی را صرف آدم‌کشی و حمایت از گروه‌های تروریستی در یمن، سوریه و عراق کرده است اما این امر هیچ دستاوردی را برای حکام این کشور نداشته است.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از شش هزار شاهزاده سعودی در غرب آسیا و نقاط مختلف جهان به دنبال طراحی پروژه‌های تروریستی هستند، تاکید کرد: اقدامات تروریستی که در سرتاسر جهان با حمایت آل‌سعود و جریان وهابیت صورت می‌گیرد نشان می‌دهد که عربستان یک کینه شدیدی را نسبت به اسلام ناب دارد که این امر در راستای حمایت حکام آل‌سعود از اسرائیل صورت می‌گیرد.

آصفری خاطرنشان کرد: عربستان امروز در باتلاق یمن گیر کرده است زیرا مردم یمن با مقاومت و ایستادگی خود جواب آل‌سعود را داده‌اند.

وی افزود: اقداماتی که تکفیری‌ها تا به امروز با حمایت عربستان در سوریه و عراق انجام دادند منجر به شکست آنها شده روندی که عربستان را متوجه جبهه مقاومت کرده تا از این جبهه انتقام بگیرد.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عربستان با تخریب وجهه ایران درصدد مقابله با جبهه مقاومت است، تأکید کرد: همراهی اخیر عربستان با گروهک تروریستی منافقین و دعوت از مریم رجوی برای حضور در مناسک حج به خوبی نشان می‌دهد که سعودی‌ها تمام سعی خود را برای ضربه زدن به ایران مهیا کرده‌اند غافل از اینکه اینگونه اقدامات آنها راه به جایی نمی‌برد.

آصفری تصریح کرد: گروهک تروریستی منافقین از نظر جمهوری اسلامی ایران سالهاست که متلاشی شده‌ و قدرت عمل ندارند زیرا آن زمان که جوان بودند و تجهیزات و امکانات بسیاری در اختیارشان بود در عملیات مرصاد نتوانستند ایران را شکست بدهند چه برسد به امروز که پیر شده  و هیچ کارایی ندارند.

وی خاطر نشان کرد: امروز توان جمهوری اسلامی ایران به حدی بالاست که عربستان و هیچ کشوری نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد اما ما نیز باید دیدگاه و رویکرد دیپلماسی لبخند خود را نسبت به عربستان پایان بدهیم و رویکرد جدی را در مقابله با این کشور اتخاذ کنیم.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: امروز عربستان با رفتارها و رویکردهایی که اتخاذ کرده است هیچ جایی در بین کشورهای اسلامی ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده