قدس آنلاین - ایلام: مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: در روز عیدسعید قربان، ۲۸ گروه دامپزشکی ایلام بر ذبح شرعی دام ها نظارت می کنند.

۲۸ گروه بر ذبح دام های عید قربان در ایلام نظارت می کنند

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، وهاب پیرانی با بیان اینکه این گروه ها از ساعت ۶:۳۰ صبح تا غروب روز عید قربان در میادین اصلی عرضه دام زنده کشتارگاه ها حضور مستمر دارند، اظهارداشت: این گروه ها قبل، حین و بعد از کشتار دام، لاشه را مورد بازرسی و کنترل قرار می دهند تا از عرضه قسمت های آلوده و بیمار دام جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه گروه های گشت ثابت و سیار در روز عید قربان به صورت رایگان امر نظارت بهداشتی و شرعی دام های قربانی را بر عهده دارند، افزود: با وجود ۸۰۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و دام عموم مردم باید برای حفظ سلامت خود و خانواده، توصیه های کارشناسان دامپزشکی در هنگام ذبح دام قربانی را جدی بگیرند و از مصرف گوشتی که مورد تایید این کارشناسان نیست اجتناب ورزند.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام به آمادگی این نهاد برای همکاری با عموم مردم در این ایام، یادآور شد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا طرح سوال می توانند با شماره چهار رقمی ۱۵۱۲ در هر ساعت از شبانه روز با روابط عمومی این اداره کل تماس بگیرند.

برچسب‌ها

پخش زنده