دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) اعلام کرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تمامی خط قرمزها عبور کرده است.

عریقات: نتانیاهو از تمامی خط قرمزها عبور کرده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، صائب عریقات گفت که بنیامین نتانیاهو با سخنان خود مبنی بر اینکه درخواست توقف شهرک سازی اسرائیل و بیرون راندن شهرک نشینان از اراضی فلسطینی به منزله «پاکسازی نژادی» است، از تمامی خط قرمزها عبور کرده و تمامی قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته است.

عریقات اظهار داشت که نتانیاهو با این سخنان خود شهرک سازی را که یک جنایت جنگی علیه ساکنان اصلی سرزمین فلسطین است و نیز شهرک نشینان را با شهروندان فلسطینی که در سرزمین آبا و اجدادی خود زندگی می کنند، برابر دانسته است و این یک مسئله بی سابقه و مردود است و ضروری است که آن را محکوم نمایند.

وی جامعه جهانی را به آغاز مواخذه نتانیاهو و کابینه وی برای توقف سیاست های شهرک سازی در اراضی فلسطینی فراخواند و بر ضرورت صدور قطعنامه شورای امنیت درباره شهرک سازی و آغاز تحقیقات قضائی درباره اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین تاکید کرد.

این در حالی است که مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطینی در آوریل 2014 به علت اختلاف درباره ادامه فعالیت های شهرک سازی این رژیم در کرانه باختری اشغالی و بخش شرقی بیت المقدس اشغالی، شکست خورد.

مذاکرات سه جانبه صلح بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی با محوریت آمریکا در چندین دور برگزار شد اما ادامه شهرک سازیهای غیر قانونی صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی و همچنین خلف وعده مقام های این رژیم در آزاد کردن شماری از فلسطینیان در بند باعث شد که مذاکرات صلح بار دیگر با شکست روبرو شود.

آمریکا در حالی محوریت مذاکرات صلح بین فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی را برعهده گرفت که تا کنون 43 قطعنامه شورای امنیت در محکومیت اقدامات این رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین را وتو کرده و در بسیاری از نشست بین المللی دیگر با اعمال نفوذ مانع از احقاق حقوق فلسطینی ها شده است.

بازداشت 6 فلسطینی در نقاط مختلف کرانه باختری

ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه بازداشت فلسطینیان، 6 شهروند فلسطینی را در نقاط مختلف کرانه باختری بازداشت کرد.
منابع صهیونیستی گزارش دادند که تمامی این بازداشت شدگان به مشارکت در عملیات های مقاومت مردمی علیه نیروهای ارتش و شهرک نشینان در کرانه باختری مظنون بوده و برخی از آنها از اعضای جنبش حماس هستند.

بر پایه این گزارش، دو تن از این بازداشت شدگان از اردوگاه نور شمس در طولکرم و بقیه از اهالی بیت فجار در نزدیکی بیت لحم هستند و همگی برای بازجویی انتقال داده شدند.

این منابع مدعی شدند که نظامیان صهیونیست از یکی از منازل فلسطینیان در شهر الخلیل چند قبضه اسلحه مصادره کرده اند.

هشدار سازمان همکاری اسلامی درباره تشدید وخامت اوضاع فلسطین

منصور العتیبی رئیس گروه سازمان همکاری اسلامی در سازمان ملل هشدار داد که تداوم سیاست اسرائیل در زمینه بازداشت موقت فلسطینیان آثار و پیامدهای خطرناکی در برخواهد داشت و موجب تشدید تنش در سرزمین های اشغالی فلسطین می شود.

منصور العتیبی این مطلب را امروز یکشنبه با ارسال نامه ای به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در خصوص رنج و محنت های اسرای فلسطینی در زندان های اسرائیلی؛ به ویژه وخامت حال سه تن از اسرای اعتصاب کننده غذا در زندان های صهیونیستی عنوان کرد.

وی در این نامه نوشت که بیش از 700 اسیر فلسطینی از جمله تعدادی کودک در بازداشت موقت به سر می برند.
وی توضیح داد که کمیته مبارزه با شکنجه وابسته به سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواست تا به بازداشت موقت اسرای فلسطینی پایان بخشد.

در این نامه آمده است که تداوم سیاست بازداشت موقت نیازمند مداخله فوری مجامع جهانی است، زیرا هرگونه آزار و اذیت اسرای فلسطینی بر وضعیت شکننده فلسطین تاثیر منفی خواهد گذاشت و موجب تشدید تنش و بحران در سرزمین های اشغالی فلسطین خواهد شد.

وی به نمایندگی از سازمان همکاری اسلامی از بان کی مون خواست تا مقامات تل آویو را جهت آزادی تمامی اسرای فلسطینی تحت فشار قرار دهد.

وی همچنین بر لزوم واداشتن اسرائیل به پایبندی به قوانین بین المللی از جمله قوانین بشردوست بین الملل و حقوق بشر تاکید ورزید. 

تیراندازی نظامیان صهیونیست به سمت خانه های فلسطینیان در شرق خان یونس

نیروهای اشغالگر اسرائیل صبح امروز یکشنبه به سمت خانه های فلسطینیان در شرق خزاعه واقع در خان یونس در جنوب نوار غزه تیراندازی کردند.

برخی منابع محلی گفتند که نظامیان صهیونیست مستقر در برج های نظامی واقع در نوار مرزی شرق شهرک خزاعه به صورت بی هدف به سمت خانه های فلسطینیان تیراندازی کردند.

شهادت 2 فلسطینی در هفته گذشته

در هفته ای که گذشت، 2 مورد عملیات تیراندازی و 3 مورد تلاش برای حمله با سلاح سرد به صهیونیست ها به ثبت رسیده و فلسطینیان در 100 نقطه با اشغالگران صهیونیست درگیر شدند که در جریان آن 2 فلسطینی به شهادت رسیده و ده ها نفر دیگر زخمی شدند.

مبارزان مقاومت روز شنبه هفته گذشته به سمت نیروهای رژیم صهیونیستی در نزدیکی بیت لاهیا تیراندازی کرده و جوانان فلسطینی نیز به سمت نظامیان صهیونیست در سبسطیه، شقبا و شهرک آرئیل سنگ و کوکتول مولوتف پرتاب کردند.

در مجموع در روز شنبه 11 مورد درگیری فلسطینیان با اشغالگران صهیونیست در اراضی اشغالی ثبت شده است. روز یکشنبه نیز مصطفی نمر جوان 22 ساله فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی در اردوگاه شعفاط به شهادت رسید و 3 نفر دیگر نیز در این اردوگاه زخمی شدند. روز یکشنبه نیز 20 مورد درگیری با اشغالگران صهیونیست به ثبت رسیده است.

نظامیان صهیونیست روز دوشنبه یک بانوی فلسطینی را مقابل مسجد الاقصی به اتهام تلاش برای حمله به صهیونیست ها با سلاح سرد بازداشت کردند. چندین فلسطینی هم در درگیری با  اشغالگران در این منطقه زخمی شدند. در مجموع 12 مورد درگیری با صهیونیست ها در روز دوشنبه به وقوع پیوسته است.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روز سه شنبه هفته گذشته نیز شماری از فلسطینیان به ضرب گلوله اشغالگران صهیونیست در مناطق مختلف کرانه باختری زخمی شدند. در این روز نیز 15 مورد درگیری میان فلسطینیان و صهیونیست ها ثبت شده است.

روز چهارشنبه اراضی اشغالی شاهد 13 مورد درگیری با اشغالگران صهیونیست بود که طی آن شماری از فلسطینیان زخمی شدند.

7 مورد درگیری نیز در روز پنجشنبه ثبت شده که طی آن چندین فلسطینی زخمی شدند. در نهایت روز جمعه گذشته عبدالرحمان احمد  دباغ نوجوان 16 ساله فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران صهیونیست در شرق اردوگاه البریج واقع در نوار غزه به شهادت رسید و 5 شهروند دیگر نیز به ضرب گلوله صهیونیست ها زخمی شدند.

روز جمعه نیز 21 مورد درگیری با اشغالگران صهیونیست در قدس، کرانه باختری و نوار غزه به ثبت رسیده است که طی آن ده ها فلسطینی زخمی یا بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شدند.

تمرینات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در الجلیل

ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته تمرینات گسترده نظامی نیروهای خود در الجلیل را آغاز کرد.

در این تمرینات که به صورت ناگهانی آغاز شده است، نیروهای مختلف ارتش رژیم صهیونیستی مشارکت دارند و بنا به گفته سخنگوی ارتش، این تمرینات در چارچوب تمرینات سال 2016 و با هدف حفظ آمادگی نیروها انجام می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده