«مشکلی در کشور در زمینه موسیقی وجود ندارد و فقط در شهر مشهد شاهد موردی بودیم که با کوتاه آمدن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید شد حرمت امام رضا (ع) در آن شهر حفظ شود.»

برای اجرای کنسرت در مشهد وزارت ارشاد کوتاه آمد/ خواستیم حرمت امام‌رضا (ع) حفظ شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، علی جنتی در حاشیه افتتاح بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی خیرساز کشور در زنجان، در جمع خبرنگاران درباره وضعیت موسیقی در کشور گفت: مشکل خاصی در زمینه موسیقی در کشور وجود ندارد و موسیقی فاخر را یکی از موارد ضروری برای نشاط و سرگرمی در کشور می‌دانیم و از هنرمندان فعال در این زمینه حمایت می‌شود.

وی درباره مشکلی که در استان خراسان‌رضوی پیش آمده بود، خاطرنشان کرد: مشکلی در کشور در زمینه موسیقی وجود ندارد و فقط در شهر مشهد شاهد موردی بودیم که با کوتاه آمدن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید شد حرمت امام رضا (ع) در آن شهر حفظ شود.

این مسئول اظهار کرد: در برخی استان‌ها قضات به منظور پیشگیری مانع برخی فعالیت‌های موسیقیایی می‌شوند که به دنبال حل و فصل آن هستیم.

وی درباره مشکل اکران برخی فیلم‌ها در سینما تصریح کرد: فیلم «رستاخیز» مشکلی برای اکران ندارد و مراجع اعلام کردند که برای رعایت حرمت لازم است برخی قسمت‌های این فیلم اصلاح شود، ولی عوامل این فیلم در برابر این موضوع شکایت کرده‌اند و دستگاه قضایی نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را محکوم نکرده است.

جنتی یادآور شد: طبق نظر قضایی، لازم است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خسارت فیلم «رستاخیز» را به دلیل به موقع اکران نشدن واریز کند و هم‌اکنون مشکلی برای اکران این فیلم وجود ندارد.

وی درباره ممنوعیت پخش برخی فیلم‌ها در سینماهایی همچون سینمای حوزه هنری و ایجاد مشکلاتی برای تماشای برخی فیلم‌ها در استان‌هایی همچون زنجان که فقط یک سینمای وابسته به حوزه هنری در آن فعال است عنوان کرد: با وجود اینکه برخی فیلم‌ها از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز پخش دریافت می‌کنند، ولی برخی ارگان‌ها همچون حوزه هنری ملاحظاتی برای اکران فیلم‌های روی پرده خود دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: هم‌اکنون سینماها در حال گسترش هستند و بخش خصوصی نیز در این زمینه فعالیت می‌کند، به گونه‌ای که هم‌اکنون 100 پرده در حال ساخت است و تسهیلاتی نیز برای بخش خصوصی در این زمینه در نظر گرفته می‌شود.

وی اعلام کرد: شهرداری و شورای شهر توافق کرده است که بخشی از مجتمع‌های تجاری که به ساخت سینما اختصاص یافته است، معاف از عوارض شهرداری باشد و در استان‌هایی همچون تهران و مشهد شاهد گسترش آن هستیم، به گونه‌ای که برخلاف گذشته، امروزه ساخت سینما سبب رونق بخش تجاری شده است.

جنتی ادامه داد: در استان زنجان نیز امیدواریم با همکاری شورای شهر، شهرداری و استانداری شاهد ساخت سینماهای خصوصی و فعالیت تجارت و فرهنگ در کنار یکدیگر باشیم.

علی جنتی در مراسم افتتاح بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی خیرساز کشور همچنین گفت: بزرگ‌ترین معجزه پیامبر (ص) کتاب بود و ‌ساخت کتابخانه‌های بزرگ برای انتقال علم از افتخارات این مرز و بوم‌ بوده است.

وی تاکید کرد: در این مرز و بوم همواره نویسندگان کتاب‌های بسیاری تالیف و علم را به آیندگان منتقل کرده‌اند، به گونه‌ای که کتابخانه نیشابور یکی از کتابخانه‌های مشهور بوده، ولی در حمله وحشیانه مغول تخریب شده است.

جنتی اعلام کرد: در سایر کشورهای فارسی زبان نیز میلیون‌ها نسخه کتاب به این زبان وجود دارد که این کتاب‌ها بسیار ارزشمند بوده و این نهضت همواره در حال رشد و توسعه بوده است.

وی افزود: همواره کتابخانه‌های بزرگ کشور با تلاش افراد خیّر احداث شده‌اند و دولت‌ها تاثیر کمتری در این زمینه داشته‌اند و در استان زنجان که دیار عالم‌خیز بوده و سهم بزرگی در توسعه فضای علم و فرهنگ کشور داشته است، شاهد برداشته شدن این قدم‌های بزرگ بوده‌ایم.

این مسئول خاطرنشان کرد: سال گذشته 80 هزار عنوان کتاب چاپ شده است که بیشتر این کتاب‌ها چاپ اولی بوده است، البته باید تاکید کرد مکانی برای هدایت اینکه افراد به دنبال چه کتاب‌هایی باشند باید مورد توجه قرار گیرد تا سیر مطالعاتی در کشور هدایت شود.

وی اظهار کرد: با وجود تاسیس حضور فضای مجازی و امکان دسترسی به کتاب‌های مجازی و استفاده از منابع مرجع کتابخانه‌های بزرگ دنیا می‌توان گفت کتابخوانی و تورق کتاب همواره توانسته است جایگاه ویژه خود را حفظ کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی دولت که سبب کاهش نرخ بیکاری و کاهش بسیاری از فسادها شده است، تصریح کرد: با وجود مشکلات فراوان در فروش نفت که کشورهایی همچون عربستان سعودی را با مشکلات فراوانی مواجه کرده است دولت تدبیر و امید توانسته است نرخ تورم را از 40 درصد به 9 درصد برساند و شاهد رونق اقتصادی در کشور باشیم.

وی یادآور شد: رونق اقتصادی باعث کاهش بیکاری در کشور می‌شود، زیرا بیکاری مادر بسیاری از فسادها است و برای اینکه نرخ بیکاری از میزان کنونی افزایش نیابد لازم است دولت سالانه 800 هزار تا یک میلیون شغل ایجاد کند.

برچسب‌ها

پخش زنده