۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
کد خبر: 457836

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از توافق کمک مالی ۳۸ میلیارد دلاری آمریکا حمایت کرده و انتقادات مطرح شده را به طور کامل رد کرد.

حمایت نتانیاهو از بسته کمک مالی آمریکا!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل امروز یکشنبه در آغاز نشست کابینه این رژیم تاکید کرد: توافق 38 میلیارد دلاری کمک مالی با آمریکا بزرگترین توافقنامه کمک مالی است که آمریکا تاکنون در تاریخش به یک کشور اختصاص داده است.

وی در ادامه افزود: این توافق عمق روابط، قدرت روابط بین اسرائیل و آمریکا را نشان می‌دهد.

نتانیاهو انتقادات مطرح شده از سوی مخالفان سیاسی اش را به شدت رد کرده است. برخی مخالفان از جمله ایهود باراک و موشه یعلون وزرای جنگ سابق اسرائیل اعلام کرده‌اند که اگر نتانیاهو با برخی اقداماتش از جمله سخنرانی غیر ضروری سال گذشته در کنگره آمریکا، موجب سردی روابط با واشنگتن نشده بود، اسرائیل می توانست بسته کمک مالی بیشتری را از آمریکا دریافت کند.

نتانیاهو از مخالفان سرسخت توافق هسته‌ای ایران بوده و مارس 2015 میلادی در کنگره آمریکا علیه این توافق سخنرانی کرد که این اقدام با خشم کاخ سفید روبرو شد.

نتانیاهو گفت: می خواهم این مساله را به طور شفاف روشن کنم، به ما کمک مالی بیشتری پیشنهاد نمی شد. نه حتی یک دلار بیشتر. به ما فناوری خاصی ارائه نمی شد.

روز چهارشنبه توماس شانون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی و یاکوب ناجل رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل، توافقنامه کمک نظامی 38 میلیارد دلاری را امضا کردند.

این توافقنامه شامل 33 میلیارد دلار کمک نظامی خارجی و 5 میلیارد دلار برای سامانه دفاع موشکی خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده