رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه حل بحران سوریه راه حل نظامی ندارد، عدم دخالت کشورهای خارجی و تروریستهای جنایتکار در تعیین آینده این کشور توسط مردم سوریه را ضروری دانست.

بحران سوریه راه حل نظامی ندارد/ کشورهای خارجی در تعیین آینده سوریه دخالت نکنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم،  علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر امروز (چهارشنبه ۱۴ مهر) ‌ در دیدار کارل بیل بت سرپرست هیئت شورای اروپایی روابط خارجی در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از سفر وی به ایران، گفت: ما روابط عمیق و پایداری با دولت سوئد داریم.
وی افزود: ما معتقدیم که کشورهای اروپایی و از جمله سوئد می‌توانند نقش مستقل‌تر و مثبت‌تری در منطقه و حل و فصل منازعات منطقه‌ای داشته باشند.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه حفظ تمامیت ارضی کشور سوریه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است افزود: به طور قطع هیچ راه حل نظامی برای حل بحران سوریه متصور نیست و باید برای حفظ صلح پایدار و تمامیت ارضی این کشور تلاش کرد تا بتوان به یک صلح پایدار دست یافت.
ولایتی با اشاره به اینکه حدود ۸۰ درصد کشور دنیا از جمله کشورهای اروپایی در جنگ با سوریه حضور دارند تصریح کرد: این موضوع می‌تواند برای آینده صلح و ثبات جهانی مخاطرات جدی ایجاد کند.
وی اضافه کرد: باید بدون دخالت کشورهای خارجی و تروریستهایی که جنایتهایی را در منطقه مرتکب شده‌اند، اجازه داد که مردم و گروهای سوری و دولت این کشور برای آینده کشورشان تصمیم ‌بگیرند.
کارل بیل بت سرپرست هیئت شورای اروپایی روابط خارجی نیز در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضورش در ایران و دیدار با مقامات کشورمان گفت: ما ملاقاتهای سازنده‌ای را با مقامات یارانی داشتیم که در آینده می‌تواند مثر ثمر باشد.
وی افزود: ما به دنبال این هستیم که بتوانیم روابط ایران با اروپا و سوئد را محکم‌تر کنیم که این موضوع همواره در دست بررسی است.
بیل بت با تاکید بر اینکه موضوع سوریه افکار عمومی دنیا را نگران کرده است افزود: جمهوری اسلامی ایران نقش قابل توجهی برای حل مشکلات منطقه‌ای، بویژه در سوریه ایفا می‌کند.
نخست وزیر سابق سوئد ادامه داد: وضعیت منطقه با توجه به دخالت برخی کشورهای خارجی دچار پیچیدگی شده است.
وی با تاکید بر اهمیت حفظ تمامیت ارضی سوریه برای کشور متبوعش افزود: باید موضوع سوریه زیر نظر سازمان ملل حل و فصل گردد.
بیل بت با بیان اینکه تفکیک گروههای تروریستی در سوریه مشکل شده است اظهار کرد: باید مشخص شود که چه گروههای تروریستی در سوریه اقدامات تروریستی انجام می‌دهند تا بشود با آنها به صورت جدی مقابله کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده