قدس آنلاین- بیرجند:نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از مسائلی که امروز موقعیت جهان آن را طلب می‌کند بصیرت، آگاهی و بینایی است گفت: باید سمت حرکت افکار عمومی هر مسلمان متعهد بصیرت باشد تا مسایل زمانش را به درستی بشناسد و رصد کند.

بصیرت، آگاهی و بینایی از مسائلی که امروز موقعیت جهان آن را طلب می‌کند

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی در جلسه شورای عالی بسیج اظهار داشت: یک فقیه از خود چیزی نداشته است و آن مواردی را که ارائه می‌دهد استنباط او از احکام است.

وی افزود: بسیج یک حرکتی عمومی است و روزی که بیگانه به توطئه استکبار جهانی بر علیه ما هجوم نظامی کرد این بسیج  بود که دشمن را زمین‌گیر کرد و از کشور بیرون راند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: بسیج در همه زمینه‌ها کارساز است و در انواع مسایل اجتماعی بسیج به درستی حرکت کرده است و به نوعی حرکت افکار عمومی متعهد به دین که می‌تواند نظر حق را به کرسی بنشاند همان اندیشه‌های ناب بسیج است.

وی با بیان اینکه یکی از مسائلی که امروز موقعیت جهان آن را طلب می‌کند بصیرت، آگاهی و بینایی است اظهار داشت: باید سمت حرکت افکار عمومی هر مسلمان متعهد بصیرت باشد تا مسایل زمانش را به درستی بشناسد و رصد کند.

عبادی بیان کرد: نزاع بین حق و باطل همیشه وجود دارد و این موضوعی است که اختیاری نیست بلکه آرمانی است که شدنی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بصیرت باید در اندیشه بسیجی سر لوحه باشد افزود: آنچه که امروز خیلی مؤثر در سرنوشت است واژه کلمات جنگ با الفاظ است در جنگ فیزیکی آب و خاک کشور تصرف می‌شود اما در زمینه فرهنگی این انگیزه است که تصرف می‌شود در جنگ واژه‌ها و جنگ نرم ابتدا افکار پیروز می‌شوند و سپس در مرحله دیگر دشمن به آب و خاک مسلط می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر دشمن به اندیشه و افکار مسلط شود پیروز می‌شود اظهار داشت: هنگامی که دشمن بر اندیشه و افکار پیروز شود قابل پاتک نیست زیرا هنگامی که اندیشه تغییر یافت ماهیت فراموش می‌‎شود و دیگر نمی‌توان پیروز شد.

عبادی اظهار داشت: در جنگ فیزیکی به سادگی می‌توان با سازوکار جدید نقشه راه را تغییر داد اما در جنگ نرم تغییر اندیشه کار راحتی نیست.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی افزود: مهم‌ترین جنگ برای بسیج جبهه فکر، اندیشه، عقل و عقیده است که رهبری در این باره می‌فرمایند که «ما در آینده خرمشهرهایی خواهیم داشت که از نوع آب و خاک نیست بلکه از نوع مغز انسان است».

وی اظهار داشت: درست است که دشمن کافر و ظالم است اما در کفرش نفاق هم وجود دارد که باید مدنظر بسیجیان باشد زیرا کافر مطلق نیست.

عبادی بیان کرد: کفر آخرالزمانی در لایه‌های مختلف از نفاق رخ می‌دهد که اگر باطن ساز و کار فهمیده نشود در تصرف اندیشه‌های جامعه به صورتهای متخلف ظاهر می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: اوباما جایزه صلح نوبل را بر گردن پرز انداخت فردی که 70 سال کشوری را اشغال کرد اما با آن همه جنایت جایزه صلح دریافت می‌کند پس اگر دنیای خود را درک نکنیم و جامعه را بیدار نکنیم خطر بزرگی ما را تهدید می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده