مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت:‌بازی بزرگی که آمریکا در منطقه آغاز کرده ممکن است معادلات سیاسی آن‌ها و سوریه را دچار تغییر کند.

بازی بزرگی که آمریکا در منطقه آغاز کرده ممکن است معادلات سیاسی را دچار تغییر کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، سردار یحیی رحیم صفوی عصر امروزدر حاشیه مراسم بزرگداشت دومین سالگرد درگذشت آیت الله مهدوی کنی با اشاره به عملیات اخیر انجام شده در  موصل  اظهار کرد: آمریکایی ها برای پیروزی در انتخابات به این عملیات نیاز داشتند. در واقع دموکرات‌ها برای پیروزی به جمهوری خواهان احتیاج داشتند که از این عملیات حمایت کنند.

وی افزود: در این عملیات مردم عراق توانستند در مهمترین پایگاه داعش یعنی موصل که عملیات از آنجا شروع شد تروریست‌ها را شکست دهند که این اهمیت بسیاری دارد.

مشاور عالی نظامی رهبری هم‌چنین با اشاره به تبعات انجام این عملیات اظهار کرد: تبعات این عملیات قابل توجه است.  از این پس حضور داعش در موصل کمتر شده و در سوریه افزایش می‌یابد که همین عاملی است که سبب افزایش فشار نظامی و سیاسی به سوریه می‌شود.

صفوی تاکید کرد:‌ این بازی بزرگی است که آمریکا در منطقه آغاز کرده و ممکن است معادلات سیاسی آن‌ها و سوریه را دچار تغییر کند؛ هر چند که روس‌ها تا به حال خوب ایستادگی کرده‌اند.

وی  با بیان اینکه جنگ نهایی و تقابل راهبردی تکلیف را در سوریه روشن می‌کند، گفت: امیدواریم در این تقابل آنچه که نتیجه کار است به نفع ملت سوریه و عراق باشد چرا که برای ما مهم است که ملت ها از چنگال تروریست‌های تکفیری نجات یابند و ایران نیز به دنبال برقراری صلح در سوریه و عراق است.

برچسب‌ها

پخش زنده