وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت:با دستور رئیس جمهور، قرار است از طریق رایزنی با دانشگاهها شرایطی فراهم شود که دانشجویان در زمان ورود به دانشگاه و همزمان با انتخاب رشته، یک مهارت انتخاب کنند.

پیشنهاد اشتغالی رئیس جمهور/انتخاب مهارت در کنار رشته دانشگاهی

علی ربیعی در گفتگو با  مهر از افزایش میزان ساعت ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای طی چند سال‌ اخیر خبرداد و گفت: علاوه بر این،  رشته‌های جدید متناسب با هر استان ایجاد شده  و یکسری آموزش‌های سیار در روستاهای محروم در حال ارایه است.

وی با انتقاد از تخصیص بودجه ضعیف به موضوع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای افزود: اگر بودجه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای افزایش یابد، اقدامات جدی‌تری را آغاز خواهیم کرد.

این عضو کابینه دولت یازدهم گفت: آقای رئیس جمهور تأکید کرد که از طریق ارتباط با دانشگاه‌ها، آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای پیگیری و دنبال شود که بر این اساس، «مهارت» در میان دانش‌آموختگان دانشگاهی در آینده مطرح و با رایزنی با دانشگاه‌ها شرایطی فراهم شود که دانشجویان در زمان ورود به دانشگاه و همزمان با انتخاب رشته، یک مهارت انتخاب کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین درباره وجود پیش‌شرط مهارت‌آموزی قبل از گرفتن دیپلم در مدارس، گفت: این موضوع مطرح شده اما مصوبه‌ای در خصوص آن وجود ندارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره راهکارهای اشتغال‌زایی برای جوانان با تاکید بر اینکه هر جوان باید به دنبال آموزش حداقل یک مهارت برود گفت: در حال حاضر حتی کشورهای توسعه یافته، موضوع کسب مهارت را در صدر برنامه‌ها و اهداف توسعه اشتغال خود قرار دارند و این اطمینان به جوانان داده می‌شود که اگر هر ایرانی به دنبال آموختن حداقل یک مهارت برود مدت زمان بیکاری وی طولانی نخواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده