قدس آنلاین - کرمان: علیرضا رزم حسینی روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل بازرسی ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز کشورگفت: اگر سیاست اقتصادی با ثبات در کشور محقق شده و سود حاصل از قاچاق کالا حذف شود، در مبارزه با قاچاق کالا موفق خواهیم بود.

مرکز کنترل ومانیتورینگ پایش تصویری مبارزه با کالای قاچاق  راه اندازی می شود

استاندار کرمان گفت:با اختصاص دو هزار میلیارد ریال اعتبار، طرح پایش تصویری کل استان اجرایی شده که فواید زیادی را به دنبال دارد و انتظار است ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این رابطه همکاری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: مرکز کنترل ومانیتورینگ پایش تصویری را نیز پیش بینی خواهیم کرد.

رزم حسینی گفت: استان کرمان استانی مرزی نیست و تولید کالای قاچاق نیز در این استان انجام نمی شود و با کنترل مرزها و تنظیم عوارض گمرکی می توان عبور کالاهای قاچاق از این استان  را برطرف کرد.

وی افزود: براساس قانون و در حد توان خود برای مبارزه با قاچاق کالاو ارز اقدام می کنیم و اعتقاد داریم که با معلول ها مبارزه می شود اما با علت ها برخورد نمی شود زیرا علت ها در دست ما نیستند.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر علت های قاچاق کالا در سیاست های اقتصادی، تعرفه های گمرکی و کیفیت کالاها است و ما آثار آن را در قاچاق کالا می بنیم و مبارزه می کنیم.

وی اظهار کرد: سیاست های معقول وزارت نفت موجب شده که جلوی قاچاق سوخت تا حد زیادی گرفته شود.

رزم حسینی تاکید کرد: اگر سیاست اقتصادی با ثبات در کشور محقق شده و سود حاصل از قاچاق کالا حذف شود، در مبارزه با قاچاق کالا موفق خواهیم بود.

وی گفت: امکاناتی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان کرمان وجود ندارد و انتظار می رود که بخشی از درآمد حاصل از کالاهای قاچاق به حساب استان واریز شود.

رئیس کمسیون قاچاق کالا و ارز استان در ادامه تاکید کرد: بازرسی های دقیق را مفید میدانیم اما باید توجه داشت که هر جا اقتصاد دولتی بوده قاچاق افزایش یافته و هر جا تعرفه معقولی بر اساس قیمت های جهانی بسته شده قاچاق کاهش یافته است.

وی عنوان کرد:تقویت ستاد استانی از سوی ستاد مرکزی ضروری است زیرا در غیر این صورت مانند نیرویی است که به میدان برده می شود اما اسلحه ای در اختیار وی قرار نمی گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده