قدس آنلاین - کرمان: غلامرضا پورانیان، مدیرکل بازرسی ویژه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در دیدار با استاندار کرمان، گفت: کرمان خواستگاه قاچاق کالا نیست بلکه در کریدور اصلی برای ورود کالاهای قاچاق است و به نوعی مورد هجمه قاچاق قرار می گیرد.

فرهنگسازی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام نشده است

غلامرضا پورانیان افزود: در استان کرمان دستگاه هایی داریم که در مسیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز متاسفانه سوء مدیریت دارند و اتفاقات خوبی در آنها نیفتاده و نمی افتد و لازم است حسابرسی دقیقی درباره آنها انجام شود.

وی اظهارکرد: یکی از بهترین ادارات کل استان در مسیر مبارزه با قاچاق کالا، اداره کل تعزیرات حکومتی است که با وجود کمبود امکانات و نیرو به خوبی وظایف خود را به انجام رسانده است.

پورانیان با تاکید بر اینکه مردم ولی نعمت ما هستند، ادامه داد: نمی توان به صورت تکی و دانه ای با قاچاق کالا برخورد کرد اما می توان انبارهای دپوی کالای قاچاق را مورد شناسایی و ضربه قرار داد.

وی اظهار کرد: 7.2 میلیارد دلار ارزش سوخت قاچاق از کشور بوده که با پیش بینی های انجام شده میزان قاچاق سوخت کاهش یافته است.

مدیر کل بازرسی ویژه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: در حوزه فرهنگسازی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز به میزان مورد نیاز اقدام نشده و در دو سال گذشته این موضوع به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

در این دیداردبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان نیزگفت: نیروهای دست اندرکار در همه ابعاد کالای قاچاق ورود یافته اند و در مجموع در استان کرمان کشفیات خوبی انجام شده است.

ابراهیم شهریاری افزود: در 10 تا 15 سال گذشته چنین کشفیاتی در استان کرمان وجود نداشته و بی سابقه بوده است.

وی تاکید کرد: به دنبال تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز، فرهنگسازی لازم انجام شده و نشست های تخصصی برای اصناف، بازاریان و گروه های مختلف برگزار شده است.

شهریاری افزود: کشفیات اداره کل اطلاعات در سال جاری بین 250 تا 260 میلیارد ریال بوده و نیروی انتظامی کشفیات بیشتری در این زمینه داشته است.

وی اظهار کرد: اقدامات استان کرمان در راستای مبارزه با قاچاق کالا بدون کمک اعتباری از مرکز انجام شده است.

وی برتوسعه ایست و بازرسی ها برای مبارزه جدی تر با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد و ادامه داد:رویکرد اصلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر فرهنگسازی استوار است.

برچسب‌ها

پخش زنده