قدس آنلاین - کرمان : در پایان جلسه شورای پسته استان که دررفسنجان با حضور استاندار کرمان و صدها سهامدار شرکت پسته رفسنجان برگزار شد، نرخ اقلام محصول پسته امسال اعلام گردید.

محصول پسته امسال قیمت گذاری شد

محمدرضا میرحسینی  در پایان جلسه شورای پسته استان که با حضور استاندار کرمان و صدها سهامدار شرکت پسته رفسنجان برگزارشد، نرخ اقلام محصول پسته امسال را به شرح ذیل اعلام کرد.

قیمت هر کیلو پسته (فندقی ۲۸۳۰) سی هزار تومان، هر کیلو پسته (احمدآقایی ۲۴۲۶) سی و دو هزار تومان، هر کیلو پسته (کله قوچی ۲۲۲۴) سی و سه هزار تومان و همچنین قیمت هر کیلو پسته دهن بسته ۵۰ گرم مغز فندقی ۲۳ هزار تومان و نیز هر کیلو پسته دهن بسته ۵۰ گرم کله قوچی ۲۴ هزار تومان تعیین شد.

بر پایه اعلام شرکت تعاونی پسته رفسنجان، این شرکت از فردا آمادگی خرید و تحویل پسته باغ داران و تولیدکنندگان پسته را دارد.

نماینده شرکت تعاونی پسته رفسنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شرکت تعاونی پسته از سال ۴۷ تأسیس به وجود آمد، گفت: حضرت آیت الله هاشمیان امام جمعه فقید رفسنجان تا زمانی که سالم بودند یار و حامی شرکت بودند و از مردم می خواستند از شرکت حمایت کنند چرا که شرکت متعلق به یک فرد یا گروه نیست بلکه متعلق به تمام تولیدکنندگان پسته ایران است و اعضایی ازدیگر شهرهای مختلف پسته خیز ایران دارد.

محسن هاشمیان افزود: از همه تولیدکنندگان که در این یک سال اخیر پولشان به موقع به دستشان نرسید، عذرخواهی می‌کنم.

وی با اشاره به موجودی این شرکت در سال ۶۲در زمان آغاز دور جدید فعالیتش گفت: این شرکت در آن زمان ۸۵میلیون بدهی داشت وعملا شرکتی ورشکسته بود که موفق شدیم با کمک دوستان آن را احیا کنیم.

وی خاطرنشان کرد:در آن زمان این شرکت با تغییر مدیریت  و حمایت نمایندگان وقت رفسنجان به قطب تولیدی پسته در ایران و دنیا تبدیل شد ، به گونه ای که جلسه قیمت‌گذاری پسته به عنوان مبدا در جهان  در رفسنجان وباحضور بالغ بر  ۱۰ هزار نفر انجام می شد، وچشم تمام دنیابه قیمت گذاری ما بود.

نماینده شرکت تعاونی پسته رفسنجان با اشاره به اینکه قیمتی که اینجا تعیین می شد، قیمت مبدأ در تمام کشورهای دنیا بود، یادآورشد: شرکت در اقصا نقاط دنیا نماینده داشت،  بزرگ‌ترین بسته‌بندی پسته را برای اروپا انجام می دادیم ، این درشرایطی بود که کسی آن روزها پسته را نمی‌شناخت.

هاشمیان با اشاره به اینکه در سال ۷۵ میزان ۹۰ هزار تن پسته به اروپا صادرات داشتیم وموفق شدیم در سبد تنقلات مصرفی جهان پسته را نیز جای دهیم،افزود: قیمت شرکت تعاونی پسته همیشه بالاتر از قیمت روز بود و همیشه ۵۰ هزار تن پسته در انبارهای شرکت  به عنوان و پشتوانه ای برای پسته کشور بود.

وی با بیان اینکه اکنون پسته در حاشیه قرار گرفته است، یادآور شد: من به شما امید می‌دهم که دولت تدبیر و امید، نماینده عالی دولت در استان کرمان و همه مسؤولان دست به دست هم دادند که محصول را نجات دهند و در این میان ما نیز با احیا شرکت تعاونی پسته به روزهای طلایی خودبرمی گردیم.

هاشمیان تصریح کرد: اکنون پسته آمریکا وارد شده وتمام بازارهای دنیا را گرفته ولی ما نباید امیدمان را از دست بدهیم و نباید بگوییم کار پسته ایران تمام است ما هنوز مزیت داریم وخیلی نقاط جهان هنوز مزه پسته ایران را ترجیح می دهند.

وی از ایجاد تعرفه ۳۱۷درصدی آمریکا برای ورودپسته ایران به این کشور خبرداد وگفت: هنوز شرکت های بزرگی در سطح جهان هستند که خواهان ارتباط و دریافت محصول از شرکت پسته هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده