با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و با توجه به این‌که چند صد هزاران ایرانی خود را آماده می‌کنند در این مراسم شرکت کنند، تمام سازمان‌ها و نهادهای ذیربط سعی کرده‌اند با اعلام دقیق وضعیت مدیریت این سفرها را بدون کمترین حاشیه انجام دهند.

بلیت برگشت خود را از عراق تهیه نکنید

به گزارش ایسنا، یکی از اصلی‌ترین روش‌های فعلی سفر به عراق از طریق پرواز مستقیم به سمت نجف است که البته در طول سال‌های گذشته حاشیه‌هایی به همراه داشته است.

پس از آنکه سازمان هواپیمایی موفق شد با همکاری شرکت‌های فعال در ایران نرخ سفر در ایام اربعین را مصوب کند حالا اصلی‌ترین نگرانی احتمال شکل‌گیری بازارهای غیرمجاز و غیررسمی در این عرصه است. با وجود آنکه به نظر می‌رسد بعضی از ایرلاین‌های خارجی فعال در ایران برای روزهای اربعین برنامه‌ریزی‌های خاصی کرده‌اند و برخی از آنها نرخ‌هایی عجیب طلب می‌کنند، اما حالا سازمان هواپیمایی از اهمیت خرید از دفاتر رسمی سخن می‌گوید.

طبق اعلام روابط عمومی این سازمان برای کنترل قیمت بلیت در ایام اربعین مسافران صرفا باید به صورت حضوری اقدام به خرید کنند و تنها به دفاتر و نمایندگان فروش مجاز شرکت‌های هواپیمایی سر بزنند.

همچنین این سازمان اعلام کرده که مسافران به هیچ عنوان نباید بلیت برگشت خود را از دفاتر مسافرتی موجود در کشور عراق تهیه کنند، زیرا امکان پیگیری آنها وجود نخواهد داشت.

همچنین تهیه هرگونه بلیت اینترنتی برای ایام اربعین خارج از مراکز مورد تایید این سازمان نیز به هیچ عنوان به مسافران توصیه نشده است.

به گزارش ایسنا، طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته مسافران امسال ایام اربعین رشدی ۵۰ درصدی خواهند داشت و بخش قابل توجهی از آنها از طریق مرزهای زمینی جابجا می‌شوند.

با توجه به پروازهای برنامه‌ای و فوق‌العاده در نظر گرفته شده از سوی سازمان هواپیمایی بخشی از سفرها نیز با هواپیما انجام می‌ شود که بدین منظور نرخ بلیت سفر میان تهران تا نجف یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و مشهد تا نجف یک میلیون و ۱۳۵ هزار تومان برای هر نفر در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده