ابوالفضل حسن بیگی در خصوص کیفیت و کمیت تجهیزات نظامی فروخته شده به حکومت آل سعود به ویژه در حوزه پدافند هوایی، توضیحاتی را ارائه داد.

 ادعاهای سران آل سعود در خصوص قدرت دفاعی این کشور، صرفا "ادعاهایی پوشالی " است/ ایران از حیث تجهیزات نظامی ، دست برتر را در منطقه در اختیار دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، تبلیغات گسترده بنگاه‌های خبرپراکتی تحت حمایت آل سعود، در خصوص قدرت نظامی عربستان سعودی در سایه خرید تجهیزات و تسلیحات نظامی جدید و به روز، امری است که در سال های اخیر به ویژه در چند ماه گذشته بارها و بارها شاهد آن بوده ایم؛ به عنوان نمونه شبکه خبری العربیه در یکی از آخرین خبرهای تبلیغاتی خود، در جهت ایجاد دلگرمی برای ارتش شکست خورده آل سعود در یمن، در خصوص قدرتمندی سامانه های پدافندی این کشور در برابر تهاجم های خارجی تحلیل هایی را ارائه داد.
اصابت موشک های یمنی به نقاط حساس و امنیتی عربستان سعودی همچون نزدیکی فرودگاه جده، بار دیگر ثابت کرد که ادعاهای سران آل سعود در خصوص قدرت دفاعی این کشور، صرفا "ادعاهایی پوشالی و نخ نما شده" است.

آمریکا
بر اساس گزارش تحقیقی سالانه گروه اطلاعاتی نشریه دفاعی جینز چاپ بریتانیا، در سال ۲۰۱۴ عربستان سعودی هند را در خرید تسلیحات پشت‌سر گذاشته و به بزرگ‌ترین واردکننده سلاح و تجهیزات نظامی تبدیل شده است.
با خواندن این مطلب چند پرسش در اذهان عمومی ایجاد می شود؛ آیا این تجهیزات و تسلیحات، اصولا تجهیزاتی مدرن، ویرانگر و در کلاس بالای جهانی هستند یا خیر؟ آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی، با چه نیتی تجهیزات دفاعی خود را به عربستان می فروشند؟ آیا سیستم های پدافندی که در اختیار کشورهای حوزه خلیج فارس قرار دارد از سامانه های پدافند در اختیار جمهوری اسلامی ایران، قدرتمندتر هستند؟
حسن بیگی / 2
آمریکایی ها هیچ‌یک از سلاح‌های استراتژیک خود را به عربستان نفروخته‌اند
در همین رابطه نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است: "غربی ها و آمریکایی ها هیچ یک از سلاح ها و تجهیزات استراتژیک و پرقدرت خود را تا کنون به کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی نفروخته اند".
"ابوالفضل حسن بیگی" مشاور عالی رئیس سابق ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح، نماینده دوره های سوم و چهارم مجلس و همچنین نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، در خصوص کیفیت و کمیت تجهیزات نظامی فروخته شده به حکومت آل سعود به ویژه در حوزه پدافند هوایی، توضیاتی را ارائه داد.
آمریکا و غرب با جهان عرب بازی می کنند
وی با بیان اینکه "غربی ها و آمریکایی ها هیچ یک از سلاح ها و تجهیزات استراتژیک و پرقدرت خود را تا کنون به کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی نفروخته اند" می گوید: "آمریکا و غرب با جهان عرب بازی می کنند؛ آنها هیچگاه، هیچ یک از سلاح های استراتژیک خودشان را به این کشورها نفروخته اند و از این پس نیز نخواهند فروخت".
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه می دهد: "غربی ها می خواهند کشورهای مرتجع جهان عرب از تجهیزات و تسلیحات و سیستم های پدافندی که در اختیارشان قرار دارد، صرفا در محدوده خودشان استفاده کنند و محدوده های بلند را به ناوها و پایگاههای آمریکایی در منطقه غرب آسیا بسپارند".
آمریکا عربستان را مسئول اقدامات پدافندی در غرب آسیا نمی داند
وی می افزاید: "امروز ارتش پنجم آمریکا در بحرین مستقر است و پدافند هوایی آمریکایی ها در منطقه غرب آسیا بر روی ناوهایی که در اطراف دریای سرخ، خلیج فارس و اقیانوس هند قرار دارد هستند؛ آمریکا و غرب، پدافند را در هیچ شرایطی به کشورهای عربی نمی دهند چراکه خود را مسئول انجام این اقدامات پدافندی در منطقه می دانند".
ترس آمریکا از وقوع انقلاب در عربستان و افتادن سلاح‌ها به دست مردم
حسن بیگی در ادامه به دلایل تحویل ندادن و نفروختن سامانه های نظامی مدرن به عربستان سعودی از سوی آمریکا و غرب اشاره می کند و می گوید: "امروز آنچه که بیش از گذشته آمریکا و غرب را نگران کرده، روند بیداری های اسلامی در منطقه است؛ آنها برخی از این انقلاب ها مثل انقلاب های مصر و لیبی را کنترل کردند اما هرگز نتوانستند عراق و سوریه را تحت کنترل خودشان قرار دهند؛ امروز غربی ها به خوبی می دانند که در هر مقطع زمانی، امکان روی دادن انقلاب مردمی در عربستان سعودی، امارات، کویت، بحرین، قطر و سایر کشورهای خلیج فارس، وجود دارد و هنگامی که این انقلاب ها شکل بگیرد، کلیه سلاح ها و تجهیزاتی که آمریکا و غرب در اختیار آنها قرار داده اند، به دست انقلابیون خواهد افتاد؛ به همین دلیل سلاح ها و تجهیزات دفاعی و نظامی جدید و به روز کشورشان را در اختیار این کشورها قرار نمی دهد".
اسرائیل مخالف مسلح شدن کشورهای غرب آسیا به تجهیزات نوین جنگی است
مشاور عالی رئیس سابق ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح در ادامه با بیان اینکه "هرگاه کشورهای غرب آسیایی به تجهیزات جدید جنگی مسلح شوند اسرائیلی ها نگران می شوند" ادامه می دهد: "رژیم صهیونیستی به مثابه یک اهرم فشار به کشورهای غربی و آمریکایی است که تسلیحات مدرن و نوین را در اختیار کشورهایی مثل عربستان سعودی و قطر و امارات قرار ندهند؛ صهیونیستها به خوبی می دانند ممکن است روزی این تسلیحات و تجهیزات علیه خودشان بکارگیری شود".
تبلیغات سعودی‌ها برای دلگرم کردن ارتش شکست خورده‌شان در یمن است
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه "تبلیغاتی که برخی از کشورهای مرتجع عرب برای توان دفاعی خودشان نشان می دهند، صرفا یک شانتاژ است" می گوید: "آنها می خواهند ارتش شکست خورده خود در یمن را دلگرم و انقلابیون را دلسرد کنند".
آمریکا
هرگاه ایران به ناوهای آمریکایی تذکر داده، آنها بدون درنگ منطقه را ترک کرده اند
حسن بیگی همچنین در ادامه در خصوص  توان دفاعی به ویژه توان پدافندی جمهوری اسلامی ایران می گوید: "دانشمندان و متخصصان جمهوری اسلامی کمک شایانی به پیشرفت دفاعی و به خصوص پدافندی جمهوری اسلامی کرده اند؛ بر هیچ کس پوشیده نیست که جمهوری اسلامی ایران از حیث تجهیزات نظامی و دفاعی، دست برتر را در منطقه در اختیار دارد؛ قدرت دفاعی و پدافندی جمهوری اسلامی ایران به گونه ای است که هر گاه به ناوهای آمریکایی تذکر داده ایم، آنها بدون درنگ منطقه را ترک کرده و اصلا جرات نکرده اند به آبهای سرزمینی ما نزدیک شوند".
ایران همقدم با روسیه در حال ارتقای تجهیزات هوا و فضای خود است
وی با اشاره به انتقال تجربیات نظامی میان روسیه و ایران به خصوص در عرصه هوا و فضا می افزاید: "ما به واسطه ارتباطاتی که با چین و روسیه داشتیم، از علم آنها در ساخت تجهیزات و تسلیحات مدرن دفاعی، بیشترین استفاده را کردیم چراکه در علم هوا و فضا شرایط روس ها به مراتب از آمریکایی ها بهتر است؛ جمهوری اسلامی در این عرصه، همپا، همقدم و همزمان با روسیه، در حال ارتقای خود است".
قدرت پدافندی ایران با عربستان و امارات قابل قیاس نیست
حسن بیگی در پایان خاطرنشان می کند: "قدرت پدافند هوایی ایران با هیچیک از کشورهای منطقه غرب آسیا از جمله عربستان و امارات، حتی قابل قیاس هم نیست".

برچسب‌ها

پخش زنده