قدس آنلاین-شهرکرد-هومن نجاتی: سینمای ایران از سال‌های شکوفایی خود دور شده است و سیانور می‌تواند امیدی به آغاز یک نسل جدید در سینمای کشور باشد.

سینما باید پیشینه جامعه را در غرفه‌های زیبای خود به نمایش بگذارد

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد به نقل از ایسنا، کارگردان فیلم سیانور در نشست نقد و بررسی فیلم سیانور در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، اظهار کرد: مهم‌ترین اتفاقات برای گروه سیانور استقبال خوب مخاطبان است نه حضور در جشنواره‌ها.

بهروز شعیبی با بیان اینکه فیلم سیانور یک عاشقانه تاریخی است، افزود: انگیزه اصلی ما حفظ و رعایت انصاف در بیان تاریخ ایران بوده است.

شعیبی سینما  را بزرگ‌ترین موزه کشور تلقی کرد و گفت: سینما باید پیشینه جامعه را در غرفه‌های زیبا خود به نمایش بگذارد.

کارگردان فیلم سیانور اظهار کرد: اهمیت نقد در بیان ایرادات فیلم نیست بلکه در نقد موشکافانه با بررسی و تماشای دقیق فیلم است.

وی گفت: حضور مهدی هاشمی در فیلم سیانور یک آموزش برای ما بود زیرا ایشان با شناخت خوب از بازیگری، هنرمندانه نقش ایفا کردد و به فیلم شخصیت داد.

شعیبی تصریح کرد: سیانور اولین فیلمی بود که درباره تاریخ معاصر و در بستر شخصیت‌های اجتماعی شکل گرفت و این فیلم با شخصیت‌هایی پیچیده با استناد از مدارک واقعی تاریخی ساخته شد.

شعیبی در باره حضور فیلم سیانور در جشنواره فیلم فجر، گفت: در جشنواره فجر نادیده گرفته شدیم و این نادیده گرفته شدن به فیلم لطمه زد ولی سیانور از مرز یک میلیارد فروش گذشته است و این نشانه دیده شدن در چشم مخاطبان است.

وی گفت: سینمای ایران از سال‌های شکوفایی خود دور شده است و سیانور می‌تواند امیدی به آغاز یک نسل جدید در سینمای کشور باشد.

کارگردان فیلم سیانور گفت:استقبال از سیانور هوشمندی تماشاگر امروز را می‌رساند که با توجه به اینکه سینما نیاز به گونه‌های مختلف دارد مخصوصا در کشور ما که سینمای داستانی حرفه‌ای کم است این استقبال حرف دیگری را می‌زند.

برچسب‌ها

پخش زنده