قدس آنلاین - کرمان : بیست و سومین جشنواره ملی شعر رضوی از سری برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در استان کرمان برگزار می‌شود.

فراخوان بیست و سومین جشنواره ملی شعر رضوی

به گزارش قدس آنلاین با حضور جمعی از شاعران، هنرمندان و خبرنگاران در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اعلام فراخوان بیست و سومین جشنواره ملی شعر رضوی برگزار شد.

وحید محمدی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این نشست خبری گفت: پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در بخش‌های مختلف هنری، علمی، پژوهشی و رسانه‌ای در ٣٢ استان کشور برگزار می‌شود که کرمان میزبان جشنواره ملی شعر رضوی است.

محمدی عنوان کرد: برگزاری بیست و دو دوره جشنواره شعر رضوی در کرمان موجب شده تا استعدادهای زیادی در این زمینه شناسایی و گنجینه‌های فراوانی از آثار فرهنگی و هنری در این زمینه داشته باشیم.

وی ادامه داد: فراخوان بیست و سومین دوره جشنواره ملی شعر رضوی از  ١٧ آبان ماه آغاز شده و علاقمندان به شرکت در این رویداد فرهنگی تا اول تیرماه سال ٩٦برای ارسال آثار خود به دبیرخانه جشنواره فرصت دارند.

محمدی ادامه داد: گفت: محورهای این فراخوان علاوه بر ابعاد زندگی حضرت رضا (ع) شامل حدیث سلسله‌الذهب، تفسیر و برداشت شاعران از اشعار دعبل خزاعی، سفر امام رضا (ع) از مدینه به طوس، سبک زندگی اهل‌بیت(ع) و شناخت ابعاد علمی و عملی زندگی معصومین (ع) است.

وی افزود: امسال به صورت ویژه جایگاه نماز در آموزه‌های اهل‌بیت (ع) به ویژه امام رضا (ع) و نقش آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی و سلامت اجتماعی به عنوان محور جشنواره شعر رضوی در نظر گرفته شده است.

محمدی عنوان کرد: گستره فراخوان جشنواره به صورت ملی است و شاعران می‌توانند در دو قالب شعر کلاسیک و نو در بیست و سومین جشنواره ملی شعر رضوی شرکت کنند.

 وی ادامه داد: از برنامه‌های جنبی بیست و سومین جشنواره ملی شعر رضوی می‌توان به سخنرانی‌های علمی و فرهنگی، کارگاه‌های تخصصی با حضور ادبای شعر فارسی، تجلیل از پیشکسوتان و درگذشتگان شعر فارسی اشاره کرد.

محمدی گفت: در بخش ویژه جشنواره به تولید آثاری پرداخته می‌شود که محتوا و مضمون آثار حول محور کرامت انسانی با الهام از آموزه‌های رضوی، اهل بیت (ع) و قرآن کریم باشد.

وی افزود: براساس تمهیدات دیده شده در اتاق فکر و دبیرخانه جشنواره، در هر استان یک رابط فرهنگی از میان هنرمندان برجسته آنها انتخاب شده که نسبت به ترغیب و تشویق هنرمندان برای حضور در این جشنواره فعالیت می‌کنند.

محمدی عنوان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در بیست و سومین جشنواره ملی شعر رضوی می‌توانند از طریق سامانه kerman.shamstoos.ir ‌نسبت به ثبت‌نام و ارسال آثار خود اقدام کنند

برچسب‌ها

پخش زنده