اتاقهای فکر پنهانی از ابتدای فعالیت این دولت برای تخریب این دولت در بخش های مختلف شروع به کار کرد که اول اتاق فکر بود و بعد به اتاق عملیات تبدیل شد.

اتاق‌های فکر پنهانی از ابتدا برای تخریب دولت آغاز به کار کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی جنتی وزیر سابق ارشاد در مراسم تودیع و معارفه وزیران ارشاد، ضمن تشکر از حضور حاضران و تبریک به دکتر صالحی امیری به عنوان وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: به آقای صالحی امیری که نعم‌الخلف برای این وزراتخانه هستند، تبریک می‌گویم و با توجه به سابقه و ارادت او طی دو دهه اخیر در جای‌های مختلف امیدوارم این وزارتخانه را یک گام جلوتر ببرند و قوی‌تر سکان کشتی را در دست بگیرند و گام بردارند.


در ادامه جنتی بخشی از خطبه امام علی (ع) را خواند و بیان کرد: تشکر می‌کنم از همه سروران گرامی که سخنانی را ابراز فرمودند و در این زمینه لطف داشتند. من خود را لایق آنچه گفتند، نمیدانم. 

وی افزود: اینجا دنبال ارائه گزارش نیستم. فقط یک نکته، آنچه در طول این سه سال در دولت سهمی بر عهده داشتم، در راستای به کارگیری نیروهای متعهد به نظام، کارآمد و متخصص و... بوده است و تمام تلاشم این بود که این افراد آشنایی کامل و تخصص لازم یا کافی در حوزه فعالیتشان داشته باشند و ارائه وظیفه کنند. خوشحالم دوستانی که در این مدت همکاری داشتند، لیاقتشان را نشان دادند.

جنتی افزود: نکته دیگر اجرای سیاستهای دولت بوده و سیاستهایی که در دوره انتخابات در حوزه فرهنگ گفتند حمایت از آزاد اندیشی، آزادی بیان، قانون گرایی توجه خاص به اصحاب فرهنگ  و هنر و...بود که در این راستا ما کاری جز حس کرامت و احترام گذاشتن به اصحاب فرهنگ و هنر انجام ندادیم و تلاش کردیم با تحول جهان حرکت کنیم و ساکن نباشیم.

وی گفت: صیانت از فرهنگ و تقویت آن کمک به ارتقای سطح فرهنگ عمومی، تقویت تشکل‌های فرهنگ، رونق اقتصاد فرهنگ  و گسترش ارتباطات جهانی، .... و نهایتا گفتمان سازی برای اقتصاد مقاومتی سر فصل این وزارتخانه در طول این چند سال بود که در دستور کار من و همکاران قرار داشت. فارغ از هرچیز به بخشی  از چالش‌های این وزارتخانه اشاره میکنم. اتاقهای فکر پنهانی از ابتدای فعالیت این دولت برای تخریب این دولت در بخش های مختلف شروع به کار کرد که اول اتاق فکر بود و بعد به اتاق عملیات تبدیل شد.

جنتی افزود: در حوزه کتاب اتاق‌های فکری وجود دارد که تمام آنچه که در کشور منتشر می‌شود، رصد و مطالعه می‌کند و به دنبال یک پاراگراف می‌گردند که با سلایق آنها جور نیست تا اینکه هفتگی و ماهیانه به ائمه جمعه و مقامات کشوری نشان دهند و بگویند فرهنگ کشور به ولنگاری کشیده شده است.

وزیر سابق ارشاد عنوان کرد: هر هفته گرفتار یک سوژه بودیم یک نمونه در حوزه ممیزی‌های کتاب بود که مشکلات فراوانی در آن داشتیم. مقوله‌ای که در دولت قبلی به آن پرداخته نشد و حتی طرح آن را رد کردند. نمونه بعدی اتاق فکر مقابله با کنسرت، موسیقی با بهره گیری از رسانه های و سایتهایی بود که در اختیار داشتند که تک خوانی خانمها را در این راستا مطرح کردند و از همین جا می‌گویم به غیر از سه مورد که برای خانم‌ها ایجاد شد، هیچ مجوزی برای هیچ خواننده زنی صادر نشد.

وی افزود: تک‌خوانی خانمها را در مجلس مطرح کردند و با بی تقوایی جلوی 290 نماینده گذاشتند و عکس یک خانم که خوانندگی کرده، کسی که حتی به ایران نیامده بود را در کنار این بی تقوایی ارائه دادند و به قول خودشان کارت زرد را به من دادند. بعد جلوی کنسرتها را گرفتند و گفتند وضع ظاهر درست نیست که آن هم با شیوه‌نامه درست کردیم. بعد به تماشاچی‌ها گیر دادند که پوشش‌شان نامناسب است و پس از آن یکسری شهرها در برگزاری کنسرتها مستثنی شد که مشهد ،قم و شیراز بود. به همین ترتیب دنباله رو این قضایا شدند و همه سیاستمداران را وادار به مقابله کردند. در قدم بعدی اتاق فکر برای جلوگیری از هنرهای نمایشی بود. همین الان در تهران شبی 100 یا بیشتر نمایش داریم و شما فکر کنید آیا می‌َشود جلوی آنها را گرفت. در حوزه سینما نیز به همین ترتیب بود. در صورتی که در همه حوزه ها مراقبت داشتیم و دقت می‌کردیم.

جنتی افزود: مثلا بین 80 هزار کتاب، تعداد انگشت شماری مشکل داشتیم. این دسته افراد که اتاق فکر تشکیل دادند آن بخش بی‌عیب را نمی‌دیدند فقط بخش بسیار اندک مشکل دار را مطرح می‌کردند.

وی ادامه داد: نگاه ما این بود که از فرهنگ و هنر دفاع کنیم و تلاش کردیم زاویه فرهنگ و هنر را با نظام کم کنیم و همراه با تحولات جهان در فضای مجازی پیش برویم چون باید به تولید اطلاعات آن هم در فضای مجازی گریز ناپذیر پرداخت.

جنتی ادامه داد: کار مهم این وزارتخانه کنار هم قرار دادن تمام سلایق و نظرات بود و همیشه معتقد بودیم که این کشور 80 میلیونی را نمی‌توانیم با یک سلیقه پیش ببریم. چون حق همه است و همه سلایق را باید در نظر گرفت. از طرفی کشور نیاز به نشاط و امید دارد تا بتواند به جامعه امید بدهد.

برچسب‌ها

پخش زنده