علیرضا نیک/ سید جلال فیاضی تأکید کرد موضوع انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام باید به گفتمانی ملی در سطح مسؤولان کشور و مردم بدل شود.

استفاده از فرصت مشهد 2017 باید باید به گفتمان ملی تبدیل شود

سید جلال فیاضی که میهمان غرفه قدس در نمایشگاه مطبوعات بود افزود: برای تحقق همین اتفاق قرار بود که نشستی با حضور مدیران رسانه‌های کشور برگزار شود که متأسفانه این اتفاق نیفتاد و بعید می‌دانم در آینده هم چنین نشستی برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه مشهد در سال 90 هم به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده بود گفت: بنده سال 91 در یادداشتی عنوان کردم که که چه الزاماتی برای مشهد 2017 لازم است ولی به هرحال متاسفانه فرصت‌های زیادی را تا سال 95 از دست دادیم البته حدود یک سالی است که احساس می‌کنیم که تحرکات خوبی درحال صورت گرفتن است.

سید جلال فیاضی با اشاره به اینکه چند ملاحضه در مورد برنامه‌های پیش رو برای ورود به این رویداد بزرگ فرهنگی دارد افزود: حالا که فرصت را از دست دادیم، باید تمام سعی خود را بکنیم تا موضوع مشهد 2017 را در سطح کشور مطرح کنیم.

وی افزود: باید بین دولت و مدیران شهری یک هم افزایی بوجود بیاید که متاسفانه تا به امروز شاهد این اتفاق نبودیم. باید حواسمان باشد که مشهد 2017 قربانی مناسبت‌های سیاسی جناح‌ها نشود.

فیاضی با اشاره به قوانین آیسسکو برای انتخاب پایتخت‌های معنوی جهان اسلام اضافه کرد: نباید موضوع مشهد 2017 را در سال 2017 خلاصه کنیم، بلکه باید از این فرصت برای برنامه ریزی تا 10 سال آینده استفاده کنیم زیرا براساس دوره‌های انتخاب پایتخت فرهنگی جهان اسلام تا ده، ی سال دیگر شهری از ایران انتخاب نمی‌شود.

عضو شورای شهر تأکید کرد: ما باید از فرصت مشهد 2017 برای توسعه زیر ساخت‌های شهر در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم. مثلا در زمینه توسعه فرودگاه مشهد، راه آهن برای جابه جایی راحت‌تر زائران، توسعه خطوط مترو، فضا سبز و گردشگری در این دوره نهایت بهره را ببریم و همه دستگاه‌ها را پای کار بیاوریم.

وی افزود: اینکه می‌گویم گردشگری منظورم گردشگری حلال است. بنده تضادی بین سیاحت، زیارت و تجارت نمی‌بینم درصورتی که همه اینها با محوریت زیارت توسعه پیدا کند. قطعا اولویت اول کسی که به مشهد سفر می‌کند زیارت است.

برچسب‌ها

پخش زنده