۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۷
کد خبر: 474715

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تشریح کرد:

فرصتی عالی برای واحدهای صنعتی و معدنی

۱۰ درصد معافیت حقوق دولتی تا سقف ۵۰ میلیارد ریال و ۱۰ درصد معافیت مالیاتی

قدس آنلاین - کرمان - مهندس مهدی حسینی نژاد در کارگروه تعامل صنعت و معدن و دانشگاه اظهار داشت: اکنون ارتباط صنعت و دانشگاه یک امر حیاتی برای تغییر و تحول در حوزه صنعت و معدن و ورود تکنولوژی می باشد.

فرصتی عالی برای واحدهای صنعتی و معدنی

مهندس حسینی نژاد سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه ماده ۳۱ و ۳۵ قانون رفع موانع تولید یک فرصت استثنائی برای واحدهای صنعتی و معدنی به وجود آورده است، ادامه داد: تصویب ماده های ۳۱ و ۳۵ قانون رفع موانع تولید با پیگیری های مستمر به دست آمده است و باید نهایت استفاده از این ظرفیت را برد.

وی افزود: اگر واحدها از قانون ۳۱ و ۳۵ استقبال نکنند این پول وارد صندوق خواهد شد و دنبال این هستیم تا واحدها خود در استفاده از این ظرفیت پیشرو باشند و دانشگاه هم با جدیت ورود کند تا پروژه های کاربردی شکل گیرد.

مهندس حسینی نژاد ادامه داد: براساس این مواد قانونی واحدهای تولیدی که در کارهای پژوهشی، محیط زیست، منابع طبیعی و ... سرمایه گذاری کنند می توانند از ۱۰ درصد معافیت حقوق دولتی تا سقف ۵۰ میلیارد ریال و ۱۰ درصد معافیت مالیاتی بهره مند شوند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان یادآورشد: جلسات توجیهی برای معرفی ظرفیت های مواد ۳۱ و ۳۵ قانون رفع موانع تولیدو ارتباط صنعت و معدن و دانشگاه برای هر کدام از واحدهای بزرگ تولیدی صنعتی و معدنی در حال انجام است.

نماینده مردم شهرستان شهربابک در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه ابراز داشت: هنوز فرصت برای اظهار نظر و ارائه پیشنهاددر خصوص برنامه ششم وجود دارد و از صاحبنظران و اساتید دانشگاه می خواهیم تا پیشنهادات خود را ارائه دهند.

اسدی گفت: شهرستان شهر بابک دارای ظرفیت ها و پتانسیل های گسترده ای بخصوص در حوزه معدن است که امیدواریم حساب شده و علمی از این ظرفیت ها استفاده شود.

برچسب‌ها

پخش زنده