دبیر پروژه بین‌المللی «کوچ‌رو» گفت: این پروژه ۱۵ آذرماه در روستای سلخ جزیره قشم آغاز می‌شود و ۲۸ آذر در موزه هنرهای معاصر تهران به پایان می‌رسد.

پروژه بین‌المللی «کوچ‌رو» از قشم آغاز می‌شود

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری ایسنا به نقل از روابط عمومی دفتر هنرهای تجسمی، احمد نادعلیان همچنین اظهار کرد: آثار هنر محیطی کوچ‌رو تحت تاثیر یک رویکرد زیست‌محیطی و با دخالت کمتر در محیط برگزار می‌شود که هنرمندان به‌صورت فی‌البداهه و با ابزاری که طبیعت در اختیارشان می‌گذارد، دست به خلق اثر هنری می‌زنند.

او ادامه داد: این آثار میرا هستند و در طول زمان در طبیعت حل می‌شوند. پیام این هنرمندان محیطی پایداری و جلوگیری از تخریب و همچنین معرفی و شناخت فرهنگ بومی در کنار زندگی معاصر است.

دبیر پروژه بین‌المللی «کوچ‌رو» همچنین گفت: این هفتمین دوره برگزاری این پروژه است که از کره جنوبی آغاز و در کشورهایی مانند آفریقای جنوبی و هند برگزار شده و در این دوره به ایران رسیده است.

پروژه بین‌المللی «کوچ‌رو» با حمایت دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران، موزه هنرهای معاصر استان اصفهان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان و مرکز هنری پردیس قشم برگزار می‌شود و ۱۱ هنرمند از ایران و ۹ هنرمند از کشورهای لیتوانی، کره، آلمان، فرانسه، سویس، هلند و اسلواکی در این دوره حضور دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده