انباشته شدن کالاها در انبار کارخانجات منجر شده تا با وجود افزایش هزینه‌ها آن ها هیچ افزایش قیمتی را بر روی کالاهای خود اعمال نکنند

بانک مرکزی در حق صنعت لوازم خانگی کم لطفی کرد

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از نسیم محمد رضا درافشار،  رئیس اتحادیه لوازم خانگی کوچک اظهار داشت : قدرت خرید مردم کم شده است و در نتیجه خانواده‌ها توان تعویض وسایل قدیمی خود را با کالاهای جدیدتر را ندارند. در این میان کالاهای قاچاق نیز بر مشکلات افزوده و بیش از پیش تولید صنعت لوازم خانگی داخلی را تهدید می‌کند.

وی افزود: خوشبختانه این مشکلات و همچنین رکود حاکم بر بازار لوازم خانگی نه چندان زیاد اما تا حدی کمتر شده و همین موجب شده تا اوضاع به نسبت سال قبل بهتر باشد.

در افشار اظهار داشت: یکی از مهم ترین تقاضاها برای بازار لوازم خانگی از سوی زوج‌هایی صورت می گیرد که تازه ازدواج کرده‌اند، بنابراین از آن جا که آمار ازدواج پایین آمده  لذا همین موضوع بر روی صعنت لوازم خانگی نیز بی تأثیر نبوده و تقاضا برای خرید را کاهش داده است.

درافشار تصریح کرد: انباشته شدن کالاها در انبار کارخانجات منجر شده تا با وجود افزایش هزینه‌ها آن ها هیچ افزایش قیمتی را بر روی کالاهای خود اعمال نکنند زیرا تولیدکنندگان به خوبی می دانند که در صورت گران تر شدن به دلیل کم بودن توانایی قدرت خرید مردم نه تنها فروششان بهتر نخواهد بود بلکه اجناس بیش از پیش بر روی هم تلمبار می‌شوند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی کوچک در رابطه با کارت‌های اعتباری ۱۰ تا ۵۰ میلیونی نیز گفت: اصلا هیچ کس با چنین کارت‌هایی برای خرید مراجعه نکرده است متأسفانه بانک مرکزی در حق صنعت لوازم خانگی بسیار کم لطفی کرد.

وی اضافه کرد: در ابتدا که از کارت اعتباری ۱۰ میلیونی حمایت نکردند پس از آن یک هوو برای آن درست کردند و کارت های اعتباری ۱۰ تا ۵۰ میلیونی را مطرح نمودند که آن هم به دست فراموشی سپرده شد بنابراین می توان گفت که سیستم بانکی هیچ گونه تحرکی را در بازار به وجود نیاورد.

وی در رابطه با وضعیت کارخانه‌ها گفت: انبارها هنوز از کالا پر است و تغییر خاصی صورت نگرفته به طوری که می توان گفت رونق خاصی در این بخش ایجاد نشده است.

برچسب‌ها

پخش زنده