نماینده مردم دامغان در مجلس از تناقض در اظهارات سوزن بان و اپراتور با اطلاعات جعبه سیاه قطار خبر داد و گفت: سه تیم از مجلس،راه آهن و قوه قضائیه در حال بررسی حادثه هستند.

تناقض اظهارات سوزن بان و اپراتور با اطلاعات جعبه سیاه قطار

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، ابوالفضل حسن بیگی از حضور تیمی از مجلس شورای اسلامی شامل رئیس کمیسیون عمران و سه تن از اعضای این کمیسیون و معاون پارلمانی وزیر راه در محل حادثه قطار مشهد خبر داد.

نماینده مردم دامغان در مجلس اظهار داشت: در بحث توقف قطار تبریز- مشهد و مجوز عبور قطار سمنان- مشهد گزارشات ارائه شده متناقض است. قطارها هم مثل هواپیماها دارای جعبه سیاه هستند. مستنداتی که در جعبه سیاه قطار کشف شده با گفته های راننده قطار و سوزن بان متناقض است. به همین دلیل باید صبر کنیم تا عمدی، سهوی و اشکالات فنی حادثه مورد بررسی قرار گیرد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی افزود: تا زمانی که اپراتورها و جعبه سیاه قطار مورد بررسی قرار نگیرد، نمی توان اظهارنظر دقیقی در مورد علت حادثه داشت.

وی تصریح کرد: سه  گروه شامل تیمی از مجلس شورای اسلامی، تیم فنی راه آهن و تیم اطلاعاتی قوه قضاییه در حال بررسی این حادثه هستند تا به نتیجه متقن دست یابند و بتوانند گزارش نهایی را ارائه دهند.

حسن بیگی ادامه داد: به نظر من مسئول شیفت و اپراتوری که در شاهرود مستقر بوده اند، دستور اشتباه صادر کرده اند.

نماینده مردم دامغان گفت: سه جسد مفقود است. پیش بینی می شود چند نفر هم بدون بلیت در مسیر سوار قطار شده باشند. برخی اجساد هم قابل شناسایی نیستند.

برچسب‌ها

پخش زنده