مسئول کمیسیون تخصصی خودرو اصفهان گفت: تقویت آموزش از مهم‌ترین مواردی است که مدنظر ما قرار گرفته است و با روی آوردن به این امر بیش از ۸۰ درصد مشکلات این حوزه رفع می شود.

تقویت آموزش مصرف‌کنندگان خودرو برای رفع مشکلات ضروری است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، روح‌الله چلونگر  ظهر سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت تشکیل انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان اصفهان با اشاره به برنامه کمیسیون خودروی اصفهان اظهار داشت: تقویت آموزش از مهم‌ترین مواردی است که مدنظر ما قرار گرفته است و معتقدیم با روی آوردن به این امر مهم بیش از ۸۰ درصد مشکلات این حوزه رفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش مردمی در ارتباط با حق و حقوق خود بسیار مهم است، افزود: قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو و آیین‌نامه‌های اجرایی از کامل‌ترین برنامه‌های مصوب قانونی در زمینه حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان است.

مسئول کمیسیون تخصصی خودرو انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تاکید کرد: آموزش واحدهای صنفی در دو مبحث مشتری مداری و امور فنی، آموزش مدیران مجموعه‌های نظارتی از جمله اتحادیه‌ها برای اموزش مردمی و واحدهای صنفی است.

وی با بیان اینکه همچون سنوات گذشته آموزش مردم  و واحدها در نمایشگاه خودرو با کمک کمیسون آموزش انجمن می‌شود، تاکید کرد: شکایات مطابق با قانون می‌تواند به انجمن‌ها ، اتحادیه‌ها، بازرسی و نظارت اصناف یا واحد بازرسی سازمان صنعت معدن تجارت باشد که در سیستم کاری قانونی از نظر کارشناسی شکایات  به اتحادیه‌ها  یا کارشناسات دادگستری ارجاع و نتیجه به مراجع قضایی ارجاع می‌شود.

یش از ۱۰۰ هزار پرونده در طول فعالیت سازمان بازرسی و نظارت اصناف تشکل شده است

در ادامه این نشست نیز  ابراهیم جلیلی رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ هزار پرونده در طول فعالیت سازمان بازرسی و نظارت اصناف تشکل شده است و حدود یک هزار بازرس افتخاری در سطح استان مواردی که مصرف‌کننده نیز از  تضییع حق خود غافل است نظارت کافی انجام شود.

وی افزود:در بخش حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان دغدغه‌های بسیاری وجود دارد و گزارش‌های بسیاری چه در حوزه قاچاق، چه در حوزه اصناف و خرده‌فروشی‌ها و شرکت‌های تولیدی ارسال و رسیدگی می‌شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با اشاره به اینکه این انجمن دارای هیئت نظارت بر رفتار و عملکردها در کل کشور به ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت دارد، ابراز داشت: در کنار مباحث تشویقی برای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان قوانین بازدارنده و تنبیهی نیز اندیشیده شده است و اعمال قانون می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده