ساری- فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست مازندران از حضور ۱۷شکارچی به همراه شش قایق موتوری در پناهگاه حیات وحش میانکاله خبر داد و گفت: شکارچیان گلستانی که ۳۰ کیلومتر از بندرترکمن تا بهشهر را برای شکار پرندگان طی کرده بودند، به دام قانون افتادند.

درگیری شکارچیان متخلف با محیط بانان مازندرانی یک زخمی بر جای گذاشت

مسلم آهنگری در گفت و گو با قدس آنلاین، با بیان اینکه توسط رابطان محلی از حضور شکارچیان میهمان مطلع شدیم، افزود: نیروهای یگان حفظت بهشهر و گلوگاه بوسیله دو دستگاه قایق موتوری به منطقه اعزام شدند که با مقاومت متخلفین مواجه شد و با سنگ و چوب مورد حمله قرار گرفتند.

وی یادآور شد: محیط بانان با شلیک تیرهوایی، خواستار تسلیم متخلفین شدند ولی آنان مقاوت کردند و درنهایت با شلیک تیر به سوی قایق موتوری متخلفان یکی از شکارچیان زخمی شد و با دستگیری شخص دیگری، مابقی متواری شدند.

فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست مازندران اضافه کرد: محیط بانان، فرد مجروح را بلافاصله به بیمارستان گلوگاه و سپس به بیمارستان امام ساری انتقال دادند و هم اکنون تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

آهنگری با اشاره به اینکه یکی دیگر از متخلفین بازداشت و تحت بازجویی قرار دارد، افزود: از متخلفین ۳ لاشه فلامینگو کشف و حدود ۱۵ لاشه دیگر به همراه متخلفین فراری از صحنه جرم دور گردید و دست محیط بانان به آنها نرسید.

فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست مازندران که خود برای بررسی پرونده تخلف شکار دیگری در بلده نور حضور داشت، از دستگیری دو شکارچی متخلف دیگر در منطقه یوش بلده در محدوده منطقه حفاظت شده البرز مرکزی – شمالی خبر داد.

آهنگری با اشاره به اینکه یک متخلف متواری شده است، افزود: دو قبضه اسلحه مجاز از شکارچیان کشف گردید و آنان لاشه های شکار شده را مخفی کردند و تاکنون به حیوانات مذکور دست نیافتیم.

وی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متخلفین، پوست یک قوچ وحشی کشف شد یادآور شد: تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده