دبیر نخستین جشنواره بین المللی فیلم وحدت اسلامی گفت، این رویداد با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری در سالن کنفرانس اسلامی افتتاح می شود.

نخستین جشنواره فیلم وحدت با حضور رئیس جمهوری افتتاح می شود

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری ایرنا،  هاشم میرزاخانی روز یکشنبه در نشست خبری نخستین جشنواره بین المللی فیلم وحدت اسلامی در مجمع جهانی تقریب مذاهب افزود: روز دوشنبه ۲۲ آذر ماه همزمان با آغاز هفته وحدت(۲۲ تا ۲۷ آذر ماه)، نخستین جشنواره فیلم وحدت اسلامی نیز کار خود را با حضور و سخنرانی رئیس جمهوری و با اهدای جوایز بخش بین الملل شروع خواهد کرد.
وی با بیان اینکه جشنواره و نمایش فیلم‌ها در هتل آزادی محل اقامت مهمانان خارجی برگزار خواهد شد، افزود: آیین اختتامیه نیز با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی همراه خواهد بود.
دبیر نخستین جشنواره فیلم وحدت اسلامی ادامه داد: با توجه به برگزاری جشنواره همزمان با هفته وحدت، تیزر جشنواره به صورت مشترک با سی‌امین کنفراس وحدت تهیه شده است.
میرزاخانی با بیان اینکه ۹۱۹ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده، گفت: ۶۱۷ اثر در بخش ملی و ۳۰۳ اثر در بخش بین الملل است که آثار بین الملل از کشورهایی چون آمریکا، آلمان، ایرلند، هند، قطر، عراق، انگلیس، لبنان و سوریه هستند.
وی از برگزاری مراسم بزرگداشت محمدرضا اسلاملو برای سه دهه فعالیت در حوزه جهان اسلام نیز خبر داد و افزود: در دوره سی‌ام کنفرانس اسلامی بیش از ۷۰۰ مهمان حضور خواهند داشت که قصد داریم با هماهنگی‌های مناسب فیلم‌های جشنواره را برای آنها نمایش دهیم.  
دبیر نخستین جشنواره فیلم وحدت اسلامی درباره موضوع جشنواره گفت: فیلم‌های جشنواره در سه موضوع معرفی و احیای وحدت اسلامی، شناسایی تفرقه‌های دشمنان بین ادیان و اسلام ستیزی است که در بخش مستند بلند اسلام ستیزی سه اثر به بخش مسابقه معرفی شده‌اند.

** راه‌اندازی موسسه فرهنگی و رسانه‌ای تقریب مذاهب
در ادامه این نشست، معاون اجرایی و برنامه‌ریزی مجمع جهانی تقریب مذاهب، گفت: درصددیم تا موسسه فرهنگی و رسانه ای تقریب مذاهب را برای انسجام بخشیدن کلیه فعالیت‌های خبری، فرهنگی و هنری را مدون کنیم.  
محمدرضا گلرو افزود: حدود دو سال است که تلاش می‌کنیم رویدادی فرهنگی و هنری به نام جشنواره وحدت اسلامی را برپا کنیم و خوشحالیم که امروز در آستانه برگزاری جشنواره قرار گرفته ایم.
وی با بیان اینکه جشنواره فیلم وحدت اسلامی را به صورت سالانه ادامه خواهیم داد، تصریح کرد: البته سال آینده به مباحثی نظیر فیلمنامه، عکس و پوستر بیشتر بها خواهیم داد.
معاون اجرایی و برنامه‌ریزی مجمع جهانی تقریب مذاهب ادامه داد: در فضای کنونی جهان معاصر و خاصه اسلام که گروه های تکفیری برای تخریب چهره اسلام ناب محمدی دست به جنایاتی دلخراش می‌زنند، نیاز داریم که فعالیت های فرهنگسازی مناسب انجام دهیم بنابراین به این نتیجه رسیدیم که باید حضور متفاوتی داشته باشیم و در این دوران قلم اصحاب رسانه و ایده‌ها و تلاش‌های فیلمسازان نقش اصلی را ایفا می‌کند.
وی ادامه داد: کشتی نجات امروز دین اسلام است و موظفیم که چهره‌ای شریف از این دین را نشان دهیم. رشد اسلام خواهی در اروپا یکی از شاخص های دین اسلام است. پیروزی برای حق است و طلیعه افول جریان تکفیری قابل مشاهده است و باید برای ایجاد یک تمدن اسلامی آماده شویم.  
به گزارش ایرنا، در ابتدای این نشست از تندیس، پوستر و تیزر نخستین جشنواره فیلم وحدت اسلامی با حضور اهالی رسانه رونمایی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده