نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: کارون نماد حیات خوزستان است و بدون شک مردم خوزستان اجازه خشک شدن کارون و مرگ جلگه خوزستان بر اثر طرح‌های غیر کارشناسی و ضد محیط‌زیستی انتقال آب، را نخواهند داد.

مردم خوزستان اجازه خشک شدن کارون و مرگ جلگه خوزستان را نمی دهند

به گزارش قدس آنلاین، علی ساری با اشاره به تجمع مردم اهواز در مخالفت با انتقال آب کارون و ضمن تقدیر از مردم خوزستان، گفت: کارون نماد حیات خوزستان است و بدون شک مردم خوزستان اجازه خشک شدن کارون و مرگ جلگه خوزستان بر اثر طرح‌های غیر کارشناسی و ضد محیط‌زیستی انتقال آب، را نخواهند داد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم باید در قالب حرکت‌های مدنی و در فضای آرام،مخالفت خود با طرح‌های غیر کارشناسی انتقال آب مطرح کنند.

ساری با بیان این‌که باید بستر فعالیت‌های مردمی در حمایت از محیط‌زیست فراهم شود گفت: حضور مردم در فعالیت‌های زیست محیطی بسیار مهم و تاثیرگذار است به همین دلیل لازم است که تشکل‌های مردم‌نهاد مورد حمایت و تقویت قرار گیرند.

وی تاکید کرد: باید توسعه کیفی و کمی سازمان‌های مردم نهاد به ویژه تشکل‌های زیست محیطی در دستور کار قرار گیرد و به‌صورت ویژه به این امر توجه کرد.

دبیر کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود که مسؤولان در صدور مجوز فعالیت‌های تشکل‌های مردم‌نهاد مساعدت و فرایند آن را تسهیل کنند.

وی با اشاره به این که حق مردم است که نظرات خود را بیان کنند، عنوان کرد: باید از اظهار نظر مردم، ایده‌ها و حتی نقدهای آن‌ها استقبال شود زیرا امروز حساسیت مردم خوزستان نسبت محیط زیست و حضور فعالانه مردم در دفاع از منابع آبی استان یک فرصت است.

ساری افزود: نباید تلاش شود که فعالیت‌های مردمی در قالب تشکل‌های مردم‌نهاد سامان‌دهی شود و فرهنگ حمایت مردم از محیط زیست را ترویج داد.

وی با تاکید بر این‌که مردم خوزستان از طرح‌های انتقال آب ناراضی هستند، متذکر شد: طرح‌های انتقال آب از سرشاخه‌های کارون بر خلاف اصول علمی بوده و تبعات منفی بسیاری بر محیط‌زیست خواهد داشت و بدون تردید آینده خوزستان را تهدید می‌کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس در پایان با بیان اینکه انتقال آب به عنوان راهکاری غیر علمی و ضد محیط زیستی در جهان شناخته شده است، اظهار کرد: باید با انسجام مدیران، نمایندگان، اساتید و کارشناسان، فعالان و مردم خوزستان از منابع آبی استان حفاظت کنیم؛ نمایندگان در کنار مسؤولان استان از منافع استان دفاع خواهند کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده