معاون وزیر راه و شهرسازی از برنامه ساخت حدود 11 کیلومتر بزرگراه جدید خبر داد.

ساخت حدود 11 کیلومتر بزرگراه جدید در دستور کار

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان،امیر امینی گفت: استان قزوین با قرار گرفتن در شاهراه عبور از موقعیت ویژه‌ای در حوزه حمل و نقل برخوردار است. 

وی افزود: با استفاده از راههای استان قزوین در 7ماه نخست سال 95حدود 4 میلیون 400 هزار تن بار فقط از طریق جاده ها از مبدا قزوین به سراسر کشور ترانزیت شده که این آمار به جز بار عبوری سایر استان ها از جاده های قزوین است. 
 
امینی با اشاره به این که در همین مدت حدود 1میلیون 700 هزار نفر مسافر از مبدا قزوین به سایر نقاط کشور جا به جا شده اند افزود: در 6ماهه اول سال 95حدود 700هزار نفر مسافر هم از شبکه حمل و نقل ریلی استفاده کرده اند. 
 
معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی یاد آور شد: ما در حال حاضر در استان قزوین 14طرح ریلی و جاده ای در حال اجرا داریم که شامل آزاد راه، بزرگراه و راه آهن است. 
 
وی با بیان اینکه این 14طرح نزدیک به 2500 کیلومتر است ، گفت: حدود 934کیلومتر از آن در در دست اجرا بوده و از این مقدار با توجه به اعتبارات موجود بالغ بر 394کیلومتر اجرایی شده است که 80کیلومتر ریلی و 314کیلومتر آن انواع بزرگراه و راه اصلی است. 
 
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: حدود 11کیلومتر بزرگراه جدید در دستور کار قرار دارد و 176 کیلومتر هم از جاده های موجود در حال بهسازی و 4خطه کردن است. 
 
امینی گفت: برای تامین هزینه پروژه های انجام شده و همچنین طرح های در دست اقدام 3000 میلیارد تومان نیاز است.
 

برچسب‌ها

پخش زنده