سخنگوی نیروهای الحشدالشعبی (بسیج مردمی) عراق اعلام کرد که کار آزادسازی کامل استان نینوا و شهر موصل دستکم 3 ماه دیگر وقت لازم دارد.

زمان آزادسازی موصل از زبان سخنگوی حشدالشعبی

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ احمد الاسدی، وجود مشکلات و گره های سیاسی در این عملیات را رد کرد و در عین حال عملیات موصل را عملیاتی سخت و پیچیده توصیف کرد.

وی گفت: وسعت منطقه عملیاتی، نیازمند زمانی بیشتری برای کار پاکسازی و پیشروی نیروهاست.

الاسدی همچنین یکی دیگر از مشکلات بر سر راه عملیات موصل را وجود غیر نظامیان در داخل این شهر دانست و افزود: هنوز ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار غیر نظامی در موصل هستند که این موضوع نیز روند عملیات را کند کرده است.

سخنگوی الحشدالشعبی ادامه داد: تاکید دولت عراق، آزادسازی موصل با کمترین تلفات انسانی و زیرساختی است و این موضوع از سوی نیروهای مشترک عمل کننده در عملیات قادمون یا نینوا (استان نینوا ما می آییم) بطور دقیق رعایت می شود.

براساس آخرین گزارش ها، نیروهای مشترک عراقی طی روزهای اخیر توانسته اند بخش اعظم منطقه شرقی شهر موصل را در ساحل چپ دجله آزاد کنند، بطوری که از ۳۸ محله شرقی این شهر ۳۴ محله بطور کامل پاکسازی شده است.

نیروهای عراقی همچنین توانسته اند راه ارتباطی تروریست های داعش را از موصل به مرزهای سوریه قطع کنند که این ماموریت به نیروهای الحشدالشعبی محول شده است.


این نیروها مسافتی به طول حدود ۸۰ کیلومتر را با ایجاد خاکریز و استقرار نیرو، تحت پوشش قرار داده اند که از القیاره در ۶۰ کیلومتری جنوب موصل به سمت تلعفر در ۷۰ کیلومتری غرب این شهر کشیده شده است و هرگونه امکان تردد یا نفوذ را به دو سوی این خاکریز ناممکن کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده