ارومیه- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: ۴۰ درصد مردم کشور تحت پوشش بیمه سلامت ایران هستند و نزدیک به ۸ هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت بدهی داریم.

 ۴۰ درصد مردم کشور تحت پوشش بیمه سلامت ایران هستند/ سال ۹۶ دفترچه حذف می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمد جواد کبیر اظهار داشت: با توجه به اینکه بودجه سازمان بیمه سلامت ایران در سال ۹۶ به میزان ۱۰ تا ۱۱ هزار میلیارد تومان است و پیش بینی می‌شود با کسری بودجه به میزان ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان مواجه شویم.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران گفت: کنترل تقاضا، از مصادیق عینی فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقدام و عمل است ما در این نظام مجاز نیستیم راهبردی انتخاب کنیم که هزینه بیجا داشته باشد.

کبیر بیان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی باید به کنترل و تقاضا یعنی توسعه مراقبت‌های اولیه سلامت توجه داشت بنابراین برای اینکه به فرامین رهبر معظم انقلاب به عنوان تکلیفی بر گردن عمل شود و نیز برای تحقق سند چشم‌انداز و برنامه‌های ۴ و ۵ و ۶ توسعه، بایستی برنامه‌ای روشن و مشخص با محوریت مراقبت‌های اولیه سلامت و پزشک خانواده تدوین شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران خاطرنشان کرد: ما اصرار داریم پزشک خانواده و تیم سلامت در سال ۹۶ برای شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر اجرایی شود.

وی گفت: ۴۶ میلیون نفر از جمعیت کشور می‌تواند با نظام ارجاع کنترل و تقاضا شود، ما مصر به راه اندازی کلینیک‌های ویژه سوبسیدی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر هستیم.

کبیر افزود: باید راهبردی مناسب برای کنترل تقاضای القایی باشد که بهترین کار پیاده سازی راهنمای بالینی و سیاست‌های حمایتی توسط بیمه سلامت است و ما نیز اعلام کردیم تا در بودجه ۹۶ حداقل ۵۰ خدمات پر هزینه اجرایی و عملیاتی شود.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران اظهار داشت: تا پایان امسال با سیستم یکپارچه بیمه شدگان بیمه سلامت با کد بیمه‌ای پالایش می‌شوند و از یک دفترچه استفاده می‌کنند. سال ۹۶ نیز دفترچه حذف می‌شود و با کارت و کد ملی ساماندهی می‌شوند.

وی بیان کرد:  ۴۰ درصد مردم کشور تحت پوشش بیمه سلامت ایران هستند و نزدیک به ۸ هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت بدهی داریم.

کبیر با بیان اینکه جمعیت ایران در آستانه ۸۰ میلیون نفر قرار دارد افزود: از ۱۵ سال گذشته شاخص سالمندی ۲ تا ۳ درصد رشد کرده است، امروز شاهد ۱۵۰ هزار مرگ و میر ناشی از بیماریهای قلبی و مغزی هستیم، ۱۸ هزار مرگ و میر نیز ناشی از تصادفات است بنابراین به حوزه بیمه به عنوان بخش حمایتی و حفاظتی باید توجه ویژه داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده