فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه سیستم دفاعی ایران در مقایسه با بسیاری از کشورهای پیشرفته از قدرت بیشتری برخوردار است، تاکید کرد که سیستم پدافند دریایی و زمینی ایران در منطقه بی نظیر و کشورمان در این زمینه قدرت برتر منطقه است.

 ایران در حوزه دفاعی و پدافند قدرت برتر منطقه است

 به گزارش «قدس آنلاین»،   سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری روز یکشنبه در دیدار با مسئولان و مرزنشینان شهرستان درمیان و کارکنان یگان تکاوری ۱۲۳ هنگ مرزی گزیک، افزود: امروز به برکت وحدت میان برادران اهل سنت و تشیع، حضور مرزبانان و نیروهای ارتش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و بسیج، این منطقه از امنیت مرزی بسیار بالایی برخوردار است.  
وی با بیان اینکه امنیت ایران اسلامی در منطقه خاورمیانه بی نظیر است، گفت: توان دفاعی و بازدارندگی نیروهای کشورمان در حد بسیار بالایی قرار دارد.  
وی با اشاره به تحرک و شرارت ها در اطراف کشور، افزود: با لطف و عنایت الهی، هدایت و نظارت مقام معظم رهبری و حضور رزمندگان، شاهد امنیت با ثبات و پایدار در کشور هستیم و اید این آمادگی در زمینه های دفاعی و امنیتی را حفظ و با تمام قدرت از مرزها دفاع کنیم.  
وی تصریح کرد: اجازه نمی دهیم، کسانی که تحت لوای گروه های تکفیری، اشرار و ضد انقلاب قصد تعرض به خاک ایران را دارند، به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.  
سردار اشتری با تاکید به اینکه در بخش موشکی کشور به توانمندی بسیار بالایی دست یافته، گفت: قدرت هرچه بیشتر باید امنیت را به ارمغان بیاورد، مرزهای ایران به برکت مجاهدت ها و خون شهدا امن است.  
وی در ادامه با بیان اینکه حضور مستشاران ایران در عراق و سوریه، باعث پیشرفت دفاعی این کشورها شده است، بیان کرد: گروه های تکفیری و سلفی در این کشورها که به هیچ کس حتی کودکان رحم نمی کنند، تحت حمایت آمریکا قرار دارند که ادعای مبارزه با تروریسم را دارد اما این کشور آشکارا از این پدیده شوم حمایت می کند.  
فرمانده نیروی انتظامی یاد آورشد: با تلاش مرزبانان غیور نیروی انتظامی بخصوص مرزبانان هنگ مرزی گزیگ شهرستان درمیان، جرایمی که در مرزهای این شهرستان رخ می دهد از بسیاری شهرها و مناطق کشور کمتر است.  
سردار اشتری به همراه فرماندهان انتظامی و مرزبانی خراسان جنوبی از مناطق مرزی استان بازدید و با مرزبانان گفت و گو کرد.  
از ۹۴۵ کیلومتر مرز ایران و افغانستان، ۴۶۵ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی خراسان جنوبی قرار دارد.  
شهرستان ۵۷ هزار نفری درمیان در شرق بیرجند مرکز خراسان جنوبی واقع شده است.  

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها