رئیس ائتلاف دولت قانون عراق تاکید کرد که حزب و تشکل سیاسی تحت مدیریت من در انتخابات آتی عراق مشارکت خواهد کرد اما بنده نامزد نخست وزیری نخواهم شد.

نوری المالکی:‌ نامزد نخست وزیری نخواهم شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، رئیس ائتلاف دولت قانون عراق از عدم نامزدی خود برای تصدی پست نخست وزیری عراق خبر داد.

در همین راستا، «نوری المالکی» در سخنانی به نقش رژیم اشغالگر قدس در ایجاد بحران های مختلف علیه کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: بدون شک اسراییل کانون اصلی توطئه های موجود در منطقه و جهان است.

وی در ادامه افزود: در ایجاد توطئه ها علیه منطقه، عربستان سعودی ابزار اسراییل محسوب می شود. همچنین مدیریت گروههای تروریستی داعش و القاعده برای ایجاد حاشیه امن اسراییل و مصروف کردن ظرفیت کشورهای منطقه به اختلافات داخلی ماموریتی است که از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا برای عربستان سعودی در نظر گرفته شد.

المالکی تصریح کرد: آمریکایی ها و اسراییلی ها بر اساس جایگاه ژئوپلتیک کشورهایی نظیر ترکیه، قطر و عربستان و برخی کشورهای دیگر عربی برای آنان وظایفی تعیین کردند تا منافع اسراییل و آمریکا را در منطقه تامین نمایند.

معاون نخست وزیر عراق در بخش دیگری از گفت وگویش با خبرگزاری قدس درباره آینده سیاسی خود گفت: حزب و تشکل سیاسی تحت مدیریت من در انتخابات آتی عراق مشارکت خواهد کرد اما بنده نامزد نخست وزیری نخواهم شد. ما برای تکمیل فرایند انتخابات عراق قطعا با یک لیست قدرتمند مشارکت خواهیم کرد اما این به معنای کاندیداتوری من برای نخست وزیری نیست.

گفتنی است، مالکی که روز گذشته وارد تهران شد قرار است با مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل دوجانبه عراق و ایران و همچنین تحولات منطقه در سایه پیروزی های محور مقاومت علیه گروههای تروریستی بحث و تبادل نظر کند.

برچسب‌ها