کرمان- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم بعد از ۳۳ سال در تابستان سال آینده بتوانیم قانون جدید نظام بانکی متناسب با رویکرد فقهی و اسلامی و ظرفیت نظام بانکی در دنیا را عملیاتی کنیم.

قانون جدید نظام بانکی با رویکرد فقهی و اسلامی سال آینده عملیاتی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا پورابراهیمی صبح شنبه در یازدهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان کرمان اظهار داشت: شرایط اقتصادی کشور ضرورت توجه به کارآفرینی را نسبت به گذشته بیشتر می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشور در بخش‌های مختلف از جمله نیروی انسانی بیان داشت: رتبه نخست در حوزه علم و فناوری را در منطقه داریم و در دنیا نیز مقام ۱۵ را از آن خود کرده‌ایم که این جایگاه به عنوان پرورش نیروی انسانی محسوب می‌شود و آثار مثبتی را بر عملکرد فعالان این بخش می‌گذارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بورس ابراز داشت: شرایط اقتصادی کشور و ظرفیت‌های حوزه‌های علمی، تخصصی و فناوری توجه به کارآفرینان را الزامی می‌کند.

پورابراهیمی ادامه داد: حدود یک‌هزار و ۷۰۰ نفر در جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان کرمان ثبت‌نام کرده‌اند و امکان ظهور و بروز استعدادهای استان کرمان به شکلی متفاوت وجود دارد.

وی ابراز داشت: کرمان به عنوان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است که این امر کمک می‌کند تا به عنوان یک استان نمونه کارآفرین نیز مطرح شویم.

پورابراهیمی افزود: در مجلس در تلاش هستیم تا اختیارات استان‌ها را افزایش دهیم و سازمان‌های متناظر بتوانند اختیارات را از ستادهای مرکزی بگیرند، زیرا تمرکزگرایی یکی از مشکلات ماست.

وی با اشاره به اینکه مسائل تامین مالی یکی از دغدغه‌های اساسی است، اضافه کرد: نگاه کارآفرینان با رویکرد دانش و درک صحیح از بازار صورت می‌گیرد، اما در عمل با محدودیت‌هایی مواجه می‌شوند و باید اقدامات اساسی برای تامین مالی صورت گیرد و بازار سرمایه یکی از مواردی است که می‌تواند در این بخش کمک زیادی کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انجمن کارآفرینان استان کرمان در بازار سرمایه ورود کند.

پورابراهیمی متذکر شد: نظام بانکی مشکل اصلی فعالان اقتصادی است و ۸۰ درصد فعالان اقتصادی و کارآفرینان با مشکلات بانکی مواجه هستند.

وی خاطرنشان کرد: وعده‌ای که در پایان مجلس نهم برای تغییر ساختار نظام بانکی داده بودیم، در مجلس دهم مورد پیگیری قرار گرفت و قانون بانکداری در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شد و وارد جزئیات شده‌ایم.

این نماینده مجلس یادآور شد: گزارش کار را خدمت مراجع تقلید در قم بردیم و حمایت خوبی از سوی آنها و فعالان اقتصادی و توده‌های مردم داشتیم و قانون جدید نظام بانکی را اوایل سال آینده در دستور کار صحن علنی قرار می‌دهیم.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: امیدوارم بعد از ۳۳ سال در تابستان سال آینده بتوانیم قانون جدید بانکی متناسب با رویکرد فقهی و اسلامی و ظرفیت نظام بانکی در دنیا را عملیاتی کنیم.

وی از رزم‌حسینی استاندار کرمان به عنوان فردی اقتصادی نام برد و افزود: اتاق بازرگانی کرمان از نظر فعالیت، حوزه ماموریت و اقدامات خود جزو اتاق‌های برتر کشور است و نمایندگان کرمان نیز پای کار هستند و همه آمادگی داریم تا کارآفرینان در استان کرمان مورد حمایت قرار گیرند.

برچسب‌ها