یک باند در تهران که با استفاده از سلاح سرد اقدام به سرقت و زورگیری از خودورهای حاوی برنج می‌کردند با تلاش ماموران پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

دستگیری سارقین مسلح برنج در تهران+عکس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، در 12 مهر امسال وقوع یک فقره سرقت به عنف محموله برنج همراه با تهدید و استفاده سارقین از سلاح سرد(قمه و چاقو) در محدوده اتوبان بعثت، به کلانتری 132 نبرد اعلام شد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده جهت رسیدگی دراختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکی پرونده (راننده یک دستگاه خودرو نیسان) پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت 05:00 بامداد 12 مهر امسال، داخل اتوبان بعثت در حال حرکت به سمت شهرری بودم، جهت بازدید خودرو در حاشیه اتوبان بعثت توقف کرده و از ماشین پیاده شدم که همزمان، یک پژو 405 نوک مدادی با چهار سرنشین در کنار ماشینم توقف کرد، ناگهان دو نفر از خودرو پژو 405 پیاده شده و با چاقو و قمه به سمت من حمله ور شدند و مرا به شدت از ناحیه دست، پهلو و سر مجروح کردند، پس از آن خودرو نیسان حامل بیش از دو تن برنج به ارزش تقریبی 30 میلیون تومان کردند.

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده سرقت به عنف محموله در اتوبان بعثت، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی با بررسی پرونده‌های مشابه اطلاع پیدا کردند که سرقت‌های مشابه دیگری دقیقا به همین شیوه و شگرد بوقوع پیوسته که طی آن سرنشینان یک پژو 405 نوک مدادی، دقیقا به همین شیوه و شگرد اقدام به سرقت خودروهای دارای محموله به ویژه محموله برنج در مسیرهای خروجی شهر تهران کرده اند.

با شناسایی تعدادی از شکات جدید و دعوت از آن‌ها جهت حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، کارآگاهان این اداره اطلاع پیدا کردند که سارقین در چندین فقره ازسرقت‌هایشان جهت متوقف نمودن خودروهای دارای محموله اقدام به ایجاد تصادف سوری کرده و پس از توقف اجباری رانندگان خودروهای نیسان، اقدام به سرقت کرده اند.

همزمان با آغاز اقدامات پلیسی جهت شناسایی سارقین به عنف محموله خودروهای نیسان که سارقین به صورت شبانه و با تهدید سلاح سرد (سرقت به این شیوه و شگرد از مصادیق راهزنی محسوب می‌شود) اقدام به سرقت کرده بودند، کارآگاهان با بررسی پرونده خریداران محموله‌های مسروقه مواد غذایی اطلاع پیدا کردند که یکی از این افراد بنام مجید.ق(متولد 1357 و دارای چندین فقره سابقه خرید اموال مسروقه) به تازگی اقدام به تهیه یک گاراژ استجیاری در محدوده خیابان تختی کرده است، لذا طی هماهنگی با مقام قضایی، بازرسی از گاراژ این شخص در خیابان تختی در دستور کار قرار گرفت.

کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در 13 دی امسال جهت بازرسی گاراژ به این محل اعزام و موفق به کشف چند صد تن برنج مسروقه در داخل گاراژ شدند، همزمان با حضور کارآگاهان در محل مذکور جهت انجام بازرسی، مجید.ق با مشاهده کارآگاهان اقدام به فرار می‌کند که طی یک تعقیب و گریز همراه با تیراندازی و درگیری، دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل می‌شود.

مجید.ق در همان تحقیقات اولیه صراحتا به مسروقه بودن محموله برنج کشف شده از داخل گاراژ اعتراف و عنوان داشت که این محموله توسط یکی از افراد سابقه دار بنام فخرالدین.ن (40 ساله) به او تحویل داده شده است.

بررسی سوابق فخرالدین.ن نشان داد که او یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه ارتکاب سرقت است که از سال 1382 تاکنون بارها دستگیر و روانه زندان شده است، با شناسایی مخفیگاه فخرالدین در منطقه کیانشهر، کارآگاهان در همان 13 دی امسال به مخفیگاه فخرالدین اعزام شده، ضمن دستگیری وی و در بازرسی از مخفیگاهش موفق به کشف بیش از 500 کیلوگرم دیگر از محموله‌های برنج سرقت شده است.

همزمان با دستگیری فخرالدین در مخفیگاهش، کارآگاهان موفق به دستگیری شخص دیگری بنام محمد.ن (35 ساله) در این محل شدند که در همان تحقیقات، فخرالدین اعتراف کرد که محمد . ن نیز یکی از اعضای اصلی گروه سارقین به عنف محموله است.

فخرالدین . ن در اعترافات اولیه به کارآگاهان گفت: چندین ماه است که سرقت محموله انجام می‌دهیم، دقیقا نمی‌دانم که چند فقره سرقت انجام دادیم اما تمامی سرقت‌هایمان در حاشیه شهر تهران  بویژه بزرگراه‌های تهران بوده است، سرقت‌ها را به همراه اعضای گروه بنام‌های .... انجام دادیم، محدوده‌هایی که در آن‌ها سرقت می‌کردیم عبارتند از اتوبان آزادگان، بسیج، جاده مخصوص، یاسینی، محدوده بهشت زهرا و بعثت.

زمان سرقت، وحید به همراه دلاور و فرهاد به سمت خودروهای محموله می‌رفتند و با تهدید و ضرب و شتم، راننده ماشین را به بیرون از ماشین پرتاب می‌کردند و در آخر خودرو حامل محوله را سرقت می‌کردند، بلافاصله پس از سرقت، طی هماهنگی با مجید . ق محموله‌های مسروقه را به گاراژ محدوده خیابان تختی منتقل می‌کردیم، خودروهای نیسان را نیز در مناطق مختلف شهر و پس از سرقت اموال با ارزش داخل خودرو، در سطح شهر تهران رها می‌کردیم، در زمان سرقت‌ها از پژو 405 من و همچنین خودروی سایر اعضای گروه استفاده می‌شد. 

با دستگیری فخرالیدن.ن به عنوان سرکرده گروه سارقین محموله و همچنین محمد.ن، تحقیقات از آن‌ها جهت شناسایی دیگر اعضای گروه سارقین انجام و در فاصله کوتاهی، سایر اعضای گروه بنام‌های وحید.ن(متولد 1370 )، قاسم.هـ (متولد 1357)، فرهاد.ن(متولد 1374)، فرهاد.و(متولد1367)، منصور.ر(متولد 1355) و دلاور.ی (متولد 1361) از سوی همدستانشان معرفی، بلافاصله مخفیگاه آن‌ها در یک خانه مجردی استیجاری در منطقه شوش شناسایی، تمامی آن‌ها در 13 دی امسال دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهشان مقادیر زیادی اموال مسروقه داخل خودرو از قبیل سیستم پخش خودرو و همچنین گوشی‌های تلفن همراه متعلق به رانندگان خودروهای محموله کشف شد.

سرهنگ کارآگاه داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: در بررسی پرونده وقوعات مشابه، تعدادی از شکات شناسایی، به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت، پس از مواجه حضوری با متهمین اقدام به شناسایی دقیق این گروه از سارقین کردند.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به دستور مقام قضایی در خصوص انتشار بدون پوشش تصاویر تمامی متهمین این پرونده، گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمین به انجام سرقت‌های به عنف محموله، سوابق متعدد متهمین در ارتکاب جرائم مختلف، شناسایی دقیق متهمین از سوی شکات و به جهت شناسایی سایر جرائم ارتکابی متهمین، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر تمامی متهمی از سوی بازپرس محترم شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران، صادر شده است، لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند دعوت می‌شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

برچسب‌ها