۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 491684

پلیس فرانسه به دلیل برخورد خشن با مهاجران مورد انتقاد قرار گرفته است.

«دزدی پلیس فرانسه از پناه‌جویان»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پرس تی وی، در بحبوحۀ تلاش مهاجران بی‌خانمان برای گرم کردن خود در سرمای زیر صفر درجۀ پاریس، سازمان پزشکان بدون مرز از عملکرد پلیس فرانسه در مصادرۀ پتوهای آن‌ها به شدت انتقاد کرده است.

سازمان «پزشکان بدون مرز» (MSF) ضمن اعلام این گزارش، افسران فرانسوی را به «دزدی» اموال پناه‌جویان و اعمال «خشونت سازمان‌یافته» علیه آن‌ها متهم کرد.

به گزارش شبکۀ آرتی، کورین توره، هماهنگ‌کنندۀ برنامۀ این مؤسسۀ خیریه، روز یکشنبه (۱۹ دی ۱۳۹۵) گفت افسران پلیس در نیمه‌های شب مهاجران را از خواب بیدار می‌کنند و مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند. افسران پلیس مهاجران را در پناهگاهی در منطقۀ لاشاپل  به‌صف می‌کنند و آن‌ها را مجبور می‌کنند ساعت‌ها روی پای خود بایستند.

کارگران در حال تمیز کردن مکان اردوگاه موقت پناهجویان در ایستگاه متروی استالینگراد در پاریس پس از برچیده‌شدن این اردوگاه از سوی نیروهای پلیس فرانسه ( ۱۴ آبان ۹۵)

هماهنگ‌کنندۀ برنامۀ مؤسسۀ پزشکان بدون مرز افزود این سازمان هفتۀ گذشته به هشت نفر که سرمازده شده بودند، کمک کرد.

توره همچنین گفت تنها مرکز پذیرش مهاجران این شهر که در ماه نوامبر گشایش یافت، در هفته‌های گذشته مملو از مهاجران بوده است.  

در ماه اکتبر ۲۰۱۶ (آبان ۱۳۹۵)، با آغاز اجرای عملیات پاک‌سازی و تخریب اردوگاه موقت پناه‌جویان موسوم به «جنگل» در بندر کالۀ فرانسه، صدها پناه‌جو و مهاجر راهی پاریس، پایتخت فرانسه، شده و در خیابان‌های این شهر می‌خوابند.

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، به نیروی پلیس دستور پاک‌سازی داده و گفته است این افراد شایستۀ فرانسه نیستند و نمی‌توان آن‌ها را پذیرفت.

برونو لو روکس، وزیر کشور فرانسه، نیز به دفاع از مأموران و نیروهای پلیس پرداخته و گفته است باید «زیر سؤال بردن» عملکرد پلیس پایان یابد.

برچسب‌ها