ماسال- مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان از حمله یک قلاده پلنگ به یک مرد در روستای چسلی ماسال و پیگیری وضعیت مصدومیت وی خبر داد و گفت: این چوپان ماسالی به‌دلیل ورود ناآگاهانه به قلمرو پلنگ ایرانی مورد حمله این حیوان قرار گرفت.

پلنگ به یک مرد روستایی در ماسال حمله کرد/ممنوعیت ورود جنگل‌نشینان به قلمرو پلنگ ایرانی

به گزارش قدس آنلاین، قربانعلی محمدپور پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه عیادت کارشناسان اداره حیات‌وحش حفاظت محیط زیست استان از مرد آسیب‌دیده ناشی از حمله پلنگ در روستای چسلی این شهرستان اظهار کرد: این فرد مشغول چوپانی بود که به دلیل عدم آگاهی وارد قلمرو پلنگ شد و مورد حمله این حیوان قرار گرفت و آثار درگیری او با پلنگ روی دست‌ها و بدنش مشهود بود.

وی با بیان اینکه پرونده چوپان ماسالی برای رسیدگی بیشتر و تکمیل مستندات و جبران خسارات وارده از محل بیمه این گربه‌سان باشکوه و در خطر انقراض به سازمان حفاظت محیط زیست ارسال می‌شود، گفت: رفتار مسوولانه آقای نجفی «چوپان آسیب‌دیده» در اطلاع‌رسانی به‌موقع به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماسال و عدم اقدام خودسرانه و تلافی‌جویانه نسبت به پلنگ، جای قدردانی دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه دامداران و جنگل‌نشینان از هرگونه ایجاد تداخل زیستی با گونه‌های وحشی مانند پلنگ و خرس جداً خودداری کنند، یادآور شد: از تمام دامداران و جنگل‌نشینان می‌خواهیم با توجه به اینکه زیستگاه این حیوانات اغلب مناطق جنگلی و کوهستانی است، به قلمرو زندگی آنها تجاوز نکنند.

وی  پلنگ ایرانی را به دلیل اهمیت اکولوژیکی بالای آن و قرار گرفتن در لیست قرمز کنوانسیون جهانی حفاظت از حیات وحش، زیر پوشش بیمه دانست و متذکر شد: اگر افرادی مورد صدمه این حیوان قرار گیرند خسارت آنها توسط بیمه جبران می‌شود.

برچسب‌ها