معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در نامه‌ای از موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم‌سازی رازی به جهت تقویت و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و انتقال دانش فنی به بخش خصوصی تقدیر کرد.

تقدیر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از موسسه رازی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم‌سازی رازی، سورنا ستاری در این نامه آورده: اقدام موسسه رازی منجر به قطع کامل وابستگی به واردات واکسن تب برفکی شده و شایسته قدردانی و حمایت‌های ویژه جهت الگوسازی این حرکت خلاقانه در کشور است.

وی که در این نامه از رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نیز برای تقویت و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خصوصی تقدیر کرده، افزود: حرکت موسسه رازی در انتقال دانش فنی و فناوری تولید واکسن استراتژیک تب برفکی به بخش خصوصی و پشتیبانی از تمامی مراحل تولید این محصول دانش‌بنیان که در کنار تولیدات این موسسه منجر به قطع کامل وابستگی به واردات این واکسن مهم شده، شایسته قدردانی و حمایت‌های ویژه جهت الگوسازی این حرکت خلاقانه در کشور است.

وی تاکید کرد: امید است با تعمیق این راهبرد بتوان سایر فرآیندهای تولیدی به‌ویژه تولید محصولات دانش‌بنیان را آنجا که بخش خصوصی آمادگی دارد، به آنان واگذار کرد.

ستاری بیان کرد: پیشرفت و توسعه کشور در گرو توانمندسازی بخش خصوصی و جهت دهی سرمایه‌های ملی در مسیر اقتصاد مولد دانش بنیان است، تاکیدات مندرج در اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، سایر قوانین مرتبط و به‌ویژه قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، همگی نشان از اهمیت و راهبردی بودن این موضوع در تقویت مبانی اقتصاد مقاومتی دارند.

وی در ادامه افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر اساس رسالت‌های ذاتی خود، همچون همیشه آمادگی دارد تا با حمایت از این گونه تلاش‌های نوآورانه و تعمیم آن به سایر تولیدات موسسه رازی و موسسات مشابه، نسبت به نهادینه کردن این تفکر و نگاه به بخش خصوصی واقعی اقدام کند.

برچسب‌ها