نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه برجام تهدیدها را برنداشته است، گفت: زیرکی و هوشیاری مقام معظم رهبری در جهان به داد ما رسید که دشمنان نتوانستند در توافقات به زمینه دفاعی ما دست پیدا کنند در واقع برجام زمینه نفوذ به ما بود.

برجام تهدیدها را برنداشت؛ زمینه نفوذ را فراهم کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام ذوالنور امشب در مراسم بزرگداشت روز بسیج مهندسین صنعت که در سالن اتاق بازرگانی قم برگزار شد، اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی کشور ما در کمال ذلت به سر می‌برد.

وی افزود: یکی از معضلات کشور بیکاری پزشکان اعم از عمومی و متخصص بوده امروز پیچیده‌ترین عمل‌ها در کشور ما انجام می‌شود، همچنین 800 میلیون دلار بودجه در سال 88 برای اعزام مریض به کشورهای دیگر قطع‌شده است که این خود نشانگر پیشرفت علمی است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی پیشرفت‌های شگرفی در جهان داشته که ازجمله از آن تولید علم بوده که رتبه قابل قبولی را به جهان داده‌ایم اگرچه این تولید در چند سال اخیر کمتر شده است.

وی بابیان اینکه در عرصه‌های مختلفی پیشرفت داشته‌ایم، تأکید کرد: کشور ایران در عرصه‌هایی پیشرفت داشته و در عرصه‌هایی هم پیشرفت کسب نکرده است و این علتی دارد، که ازجمله از آن خصومت‌هایی است که دشمنان با نظام اسلامی دارند.

ذوالنور عنوان کرد: این را نمی‌توانیم انکار کنیم که دشمنان در زمینه جنگ فرهنگی بسیار فعال هستند و اگر ما در تراز انقلاب حرکت کنیم، به اعتقاد و ایمان که رمز موفقیت است باور داشته باشیم قطعاً پیروز خواهیم شد.

وی بابیان این سؤال که آیا درزمینهٔ ای که ربطی به تحریم ندارد پیشرفت داشته‌ایم؟ بیان کرد: کشور ما در عرصه‌هایی که ربطی به تحریم ندارد پیشرفتی نداشته است همچنین در اموری که تحریم متوجه آن بوده مثل نانو، هسته‌ای، هوافضا و غیره دنیا را متحیر کرده‌ایم به دلیل اینکه رشد خیره‌کننده‌ای در این عرصه‌ها داشته‌ایم و این به دلیل است که اختیارات در دست دولت‌ها نبوده.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روایتی از امام علی (ع) عنوان کرد: چند چیز عامل فروپاشی دولت‌ها می‌شود و نخستین از آن‌ها اصول را نادیده گرفتن، دوم اولویت‌ها را جابه‌جا کردن و سوم شایسته‌سالاری را زیرپا گذاشتن است.

وی تصریح کرد: امروز 8 میلیون جوان بیکار در جامعه داریم ازاین‌رو رئیس‌جمهور بگویید شغل‌هایی که ایجاد کرده است کجاست؟ امروز نیاز جامعه ما ایرباس خریدن نیست بلکه معیشت است.

ذوالنور خاطرنشان کرد: چرا دشمن در پرتاب ماهواره امید به فضا 40 روز روی آن تحلیل کرد؟ به دلیل اینکه آن‌ها می‌دانستند اگر ما توانسته‌ایم ماهواره را به فضا بفرستیم یقیناً به تمام زیرساخت‌های علوم آن دست پیدا خواهیم کرد.  

وی بیان کرد: امروز در احیاء سلول‌های مرده بدن، می‌توانیم با کشورهای دیگر حرکت کنیم و روحیه تفکر بسیجی رمز موفقیت بزرگ در این حوزه‌ها به شمار می‌رود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم هسته‌ای را دادند که تحریم‌ها برداشته شود، عنوان کرد: رئیس‌جمهور اقدامات متناسب را انجام نداده است و چرا به الزامات مقام معظم رهبری پایبند نیست.

وی بیان کرد: امروز اگر مخترع کشور ایران بخواهد یک اختراعی مطرح کند هزار گردنه سر راه او وجود دارد، همچنین رسالت دولت پشتیبانی در این عرصه‌ها است.

ذوالنور بابیان اینکه برجام تهدیدها را برنداشته است، تصریح مرد: زیرکی و هوشیاری مقام معظم رهبری در جهان به داد ما رسید که دشمنان نتوانستند در توافقات به زمینه دفاعی ما دست پیدا کنند درواقع برجام زمینه نفوذ به ما بود.

برچسب‌ها