یزد ـ مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد گفت: بزرگترین دغدغه مدیران صنعت برق در استان هدر رفت هشت و۴درصدی انرژی برق تولید شده در استان است که باید برای کاهش این میزان برنامه ریزی های مناسبی انجام شود .

میزان هدر رفت انرژی برق دغدغه ساز شده است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، محمدرضا صحتی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: به مناسبت ایام الله دهه فجر ۵۵ پروژه برق‌رسانی در مناطق شهری و روستایی استان یزد با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد و ۵۹۵ میلیون ریال افتتاح می شود و برق‌رسانی به مسکن مهر شهری همچنین توسعه و احداث بالغ بر ۱۶ هزار متر شبکه فشار متوسط از جمله این پروژه‌ها است.

وی با بیان اینکه ۹۹.۷۲  درصد روستاهای استان برق‌دار شدند افزود: در حال حاضر روستای بالای ۱۰ خانوار فاقد برق در استان یزد نداریم و میزان  خاموشی برق در استان یزد بیش از ۶ برابر نسبت به میانگین کشوری پایین تر است و مردم استان ۱۰۷ میلیارد تومان به شرکت توزیع برق استان یزد بدهی دارند.

صحتی مهمترین فعالیت‌های انجام شده در زمینه کاهش تلفات را تشکیل ساختار کارگروه کاهش تلفات شهرستان‌ها، میثاق‌نامه کاهش تلفات، هدف‌گذاری درصد تلفات شهرستان‌ها و امورها با و بدون در نظر گرفتن صنایع و ابلاغ مصوبات کمیته ملی کاهش تلفات دانست.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تصریح کرد: از مجموع ۹۷۳ روستای استان یزد در حال حاضر تنها ۵۰ روستا فاقد شبکه برق‌رسانی است که اغلب این روستاها نیز فاقد سکنه ثابت در ایام مختلف سال هستند.

صحتی گفت: استان یزد برای افزایش مصرف انرژی خورشیدی دراستان اقدامات مناسبی انجام شده و امیدواریم با افزایش نیروگاه‌های خورشیدی بتوانیم به استانی سبز و منطبق بر استانداردهای زیست‌محیطی تبدیل شویم.

وی خاطرنشان ساخت:  پیک بار استان ۱۲۳۰ مگاوات وقدرت نیروگاه نصب شده یزد ۲۰۰۰ مگاوات است و خوشبختانه تولید انرژی در استان یزد از میزان مصرف به مراتب بالاتر است و خطوط فشار ضعیف استان یزد ۸۴ پست زمینی و ۶۰ پست هوایی و فشار متوسط ۳۲۱ زمینی و ۵۲ هوایی است.

برچسب‌ها