گروهی از سناتورهای آمریکایی در تلاشند تا جلوی لغو تحریم‌های روسیه را با ارائه لایحه‌ای قانونی بگیرند.

سناتورهای آمریکا به دنبال جلوگیری از لغو تحریم‌های روسیه

به گزارش "قدس آنلاین"؛ در این لایحه تاکید شده که کاخ سفید باید گزارشی تهیه کرده و دلایلی را که بر اساس آن فکر می‌کند تحریم‌های روسیه باید برداشته شوند را روشن اعلام کند و پس از آن در دوره‌ای ۱۲۰ روزه در این باره تصمیم‌گیری می‌شود و سرانجام کنگره می‌تواند علیه اقدامات مذکور رأی‌گیری کند.

هرچند ترامپ همواره بر داشتن روابط امریکا با روسیه تأکید کرده و خواهان بهبود آن شده است، اما سیاستمداران آمریکایی همچنان بر ادامه تحریم‌ها علیه مسکو تأکید دارند.

به گزارش دویچه وله، چند سناتور برجسته آمریکایی در یک سند قانونی که به تازگی منتشر شد، بر این حق خود پافشاری کرده‌اند که می‌توانند در اقدامات دونالد ترامپ در رابطه با اقدامات تحریمی علیه روسیه بازنگری کنند. این واکنشی به دیدگاه ترامپ در سیاست خارجی است که گفته می‌شود نسبت به روسیه بیش از حد دوستانه است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این سناتورها با هدایت لیندسی گراهام، نماینده جمهوری‌خواه و بن کاردین، نماینده دموکرات در سنا، ضمن معرفی "لیست اقدامات تحریمی علیه روسیه در سال ۲۰۱۷" بر حق خود در خصوص بازنگری در مفاد آن تأکید کرده‌اند.

بر اساس این لایحه، ترامپ موظف می‌شود درباره هر اقدامی در جهت تسهیل یا برداشتن تحریم‌های اقتصادی به کنگره گزارش دهد.

به نظر این سناتورها، لغو تحریم‌های مسکو تنها در صورتی امکان‌پذیر است که روسیه به اقدامات خصمانه خود علیه اوکراین پایان دهد و حملات سایبری خود را علیه نهادها و مردم آمریکا متوقف کند.

هنوز روشن نیست که نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره تا چه حد با این طرح موافق هستند اما گمان می‌رود که از حمایت بیشتر نمایندگان کمیته سیاست خارجی برخوردار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها