یزد- مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: انقلاب اسلامی معادلات بسیاری را در جهان به هم زد و دارای ابعاد، زوایا و ارکان زیادی است که در بازشناسی آنها کوتاهی شده است.

 بازشناسی ابعاد و ارکان انقلاب اسلامی مورد کوتاهی قرار گرفته است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار اعضای پایگاه بسیج شهیدین دادگستری استان یزد اظهار داشت: با وقوع انقلاب اسلامی تغییرات زیادی در معادلات قدرت در جهان رخ داد که امروزه در جهان دستگاه های سیاسی و علمی زیادی برای شناخت این انقلاب و چگونگی مهار آن در جهان هزینه های سنگین صرف می کنند.

وی تصریح کرد: تا قبل از وقوع انقلاب اسلامی حرف همه متفکرین، نویسندگان و فیلسوفان غربی، اذعان به پایان عصر دین و یا پایان دین سیاسی و اجتماعی بود که با وقوع انقلاب اسلامی این موازنه به هم خورد و ایده های جدید و تئوری های علمی نو رخ نمایی کرد.

مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: شاخصه یک انقلاب اثر گذار در جهان ایجاد موج و حرکت در عرصه بین الملل است و انقلاب اسلامی ایران از جمله انقلاب هایی بوده است که موج ایجاد کرده و تغییرات بسیاری در عرصه های بین الملل به وجود آورده است.

وی با اشاره به این نکته که بسیاری از اتفاقات و حرکت های انقلاب ایران در جهان را به لحاظ مسائل امنیتی نمی توان بیان کرد، اظهار داشت: البته باید اذعان داشت که دشمنان این مرز و بوم به تأثیر گذاری این انقلاب بیشتر واقفند و این فشارها و سنگ اندازی های زیاد بر سر راه این ملت به بهانه های واهی مختلف، ناشی از همین مسئله است.

آیت الله اعرافی از تجربه بسیج به عنوان یک تجربه بسیار ارزشمند، اثرگذار و ماندگار در طول تاریخ انقلاب یادکرد و بیان داشت: تجربه بسیج تجربه بسیار ارزشمندی است در حوزه های مختلف که به نقاط مختلف در جهان صادر شده است و به عنوان الگو به کار گرفته می شود.

وی نقش دستگاه قضایی را نیز در نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت برشمرد و ابراز داشت: دستگاه قضایی نقش بسیار مهمی در ایجاد احساس امنیت و عدالت در جامعه دارد و باید این دستگاه محکم و با تفکر بسیجی اداره شود.

عضوشورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: وضعیت استان یزد از حیث جرائم، آسیب های اجتماعی و مسائل فرهنگی در کشور وضعیت مطلوبی است اما باید به لحاظ صنعتی بودن استان، حضور اتباع بیگانه و مهاجرات افراد غیر بومی برای حفظ وضعیت موجود و ارتقاء وضعیت امنیتی و فرهنگی آن برنامه داشت.

شایان ذکر است اعضای شورای پایگاه بسیج شهیدین دادگستری استان یزد به مناسبت دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با مدیر حوزه های علمیه کشور و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی دیدار و گفتگو کردند. 

برچسب‌ها