باند حرفه‌ای کلاهبرداری ۵/۵ میلیارد ریالی از ۶۰ شهروند و ۸ شرکت خصوصی در شهر مشهد با تلاش کارآگاهان متلاشی شد.

کلاهبرداری ۵/۵ میلیارد ریالی به بهانه وام و ضامن معتبر

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی استان در پی رصد صفحه‌های نیازمندی جراید کثیرالانتشار به تبلیغات گسترده درخصوص تهیه وام بانکی و ضامن، مشکوک شده و موضوع را به صورت ویژه پیگیری کردند.

وی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری با بررسی دقیق موضوع و اطمینان از کلاهبرداری به وسیله این تبلیغات، با هماهنگی مقام قضایی، شناسایی و دستگیری افراد کلاهبردار را آغاز کردند.

سردار امیری مقدم افزود: تیم رسیدگی کننده به پرونده پس از چند روز تحقیقات میدانی، سرانجام دو عضو این باند حرفه‌ای به نام‌های رضا و مهدی که برادر هستند، را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان تعداد زیادی مهر و معرفی نامه جعلی به بانک‌های دولتی و مؤسسات مالی و اعتباری کشف کردند.

وی تصریح کرد: متهمان در بازجویی‌های صورت گرفته در مواجهه با مستندات کشف شده به کلاهبرداری با همدستی دو مردو یک زن جوان اعتراف کردند.

سردار امیری مقدم با اشاره به اعلام شکایت تعدادی از شهروندان همزمان با دستگیری این دو عضو باند کلاهبرداری عنوان کرد: در ادامه این عملیات، مأموران پلیس آگاهی با هماهنگی قضائی، متهمان را قبل از متواری شدن از شهر مشهد، طی عملیات‌های مجزا دستگیر کردند.

وی بیان داشت: اعضای این باند طی چندین مرحله بازجویی‌های علمی به کلاهبرداری پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی از ۶۰ شهروند و هشت شرکت خصوصی معتبر در شهر مشهد طی سه هفته اخیر اعتراف کردند. فرمانده انتظامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: متهمان پس از تکمیل پرونده به دادسرا معرفی و بنا به احکام صادره قضائی روانه زندان مرکزی مشهد شدند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها