۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 506292

فرد شیادی که با جعل عناوین مختلف و چرب زبانی دهها نفر را در شهرهای مختلف کشور اغفال و از آنان میلیونها ریال کلاهبرداری کرده بود، در مشهد به دام افتاد.

تاجر زعفران، کلاهبردار هزار چهره از کار درآمد

قدس آنلاین - فرمانده انتظامی خراسان رضوی در این باره به خبرنگار ما گفت: در حالی که تحقیقات پلیس مشهد بر روی پرونده کلاهبرداری‌های این مرد هزار چهره در حال انجام بود، کارآگاهان دایره آگاهی کلانتری شیرازی مشهد به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد، عامل این کلاهبرداری‌ها در یکی از کتابخانه‌های بزرگ شهر از دو مرد جوان مبلغی کلاهبرداری کرده است.

وی افزود: به همین خاطر مأموران بلافاصله به این کتابخانه اعزام شده و فرد مورد نظر را قبل از آنکه موفق به خروج از کتابخانه شود، دستگیر شدند. این متهم پس از انتقال به کلانتری شیرازی در مواجه حضوری با مالباختگان که ۷۰ هزار تومان وجه نقد و کارت عابربانک آن‌ها را به یغما برده بود، بناچار به جرم خود اعتراف کرد و گفت که با معرفی خود به عنوان فردی کارخانه‌دار و تاجر زعفران از ۲۰ نفر در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و شاهرود کلاهبرداری کرده است.

این متهم اضافه کرد که حتی در راستای اجرا نقشه‌اش به شهرهای مختلف سفر کرده و پس از شناسایی و اغفال طعمه‌های خود، با دادن وعده‌های فریبنده نظیر اینکه با کاریابی، تهیه وام‌های بانکی و امثال آن می‌تواند مشکل آن‌ها را حل کند، چند روز نیز در منزل طعمه‌های خود میهمان می‌شده و پس از گرفتن مبالغی متواری می‌شده است.

سردار بهمن امیری مقدم خاطرنشان کرد: افسران دایره آگاهی کلانتری ۲۹ شیرازی مشهد در تحقیقات بعدی به اطلاعات جدیدی دست یافتند و بار دیگر این متهم را تحت بازجویی قرار دادند که او با توجه به مستندات جدید بناچار اعتراف کرد از ۶۰ نفر دیگر نیز به همین شیوه از هر کدام مبالغی بین ۲۰۰ هزار تا دو میلیون تومان کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس خراسان رضوی گفت: براساس اظهارات یکی از شاکیان این پرونده که فردی تحصیلکرده و کارمند دولتی در استان سمنان است، متهم خود را به عنوان تاجر زعفران به او معرفی کرده و مدعی شده به خاطر ثبت‌نام فرزندش در دانشگاه سمنان به آن شهر رفته و سپس ۷۳۴ هزار تومان به عنوان قرض الحسنه از وی گرفته و متواری شده است.

وی گفت: در مواردی نیز متهم با معرفی خود به عنوان فردی نیکوکار ادعا کرده می‌تواند در هزینه‌های ازدواج و تهیه جهیزیه جوانان و خانواده‌های کم بضاعت کمک کند و با این حیله و وعده وام‌های بانکی ویژه، مبالغی را کلاهبرداری و فرار کرده است.

وی با بیان اینکه افراد با سهل انگاری و سادگی خود راه را برای اجرای نقشه‌های شیادانه این مرد هزار چهره هموار کرده‌اند، یادآور شد: تحقیقات از این متهم که احتمال می‌رود در شهرهای زیادی مرتکب جرایم مختلف و کلاهبرداری‌های متعدد دیگر شده باشد، همچنان ادامه دارد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها