خرم آباد- استاندار لرستان گفت: مهندسان باید قدرت تصمیم گیری و آزادی عمل منطقی داشته باشند و از ویژگی های یک مهندس حفظ روحیه خطر پذیری و جسارت و ریسک پذیری است.

مهندسان باید قدرت تصمیم گیری و آزادی عمل منطقی داشته باشند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، هوشنگ بازوند ظهر پنج شنبه در مراسم بزرگداشت روز مهندس، با تاکید بر اینکه خلاقیت هویت مهندس است و اگر مهندسی خلاقیت نداشته باشد نمی شود به او گفت مهندس، اظهار داشت: شناسنامه یک مهندس خلاقیت او است.

وی با بیان اینکه شهردارها مکلف هستند برای اجرای این طرح و جا انداختن آن کمک کنند، تصریح کرد: شهردار خرم آباد خودش باید پیش قروال این قضیه باشد و در ساختمان های تا دو طبقه در متراژ مشخصی این بحث مجریان ذی صلاح را مد نظر قرار دهد.

بازوند با اشاره به اینکه یکی از اساسی ترین و اصلی ترین ارکان مهندسی خلاقیت است، گفت: خلاقیت موتور محرکه توسعه علوم مهندسی است.

  استاندار لرستان با اشاره به اینکه عدم اجرای طرح مجریان ذی صلاح یک نقیصه بزرگ است، اظهار داشت: این طرح حداقل در یک متراژی برای سال ۹۶ باید لحاظ شود.

وی با بیان اینکه از اهداف اصلی یک مهندس نوآوری است، تصریح کرد: مهندس می تواند بر موانع سخت طبیعت و ماشین آلات مقابله کند.

بازوند با بیان اینکه یکی از عواملی که باعث شده در لرستان دچار فرصت سوزی شویم این است که آدم های ریسک پذیر نداشتیم و هیچ وقت ریسک را نپذیرفتیم و هزینه آن را ندادیم، تصریح کرد: تنگ نظری ها عامل اصلی فرصت سوزی ها است.

وی با تاکید بر اینکه ارتقاء تخصص و مهارت در نیروهای مهندسی باید پیگیری شود، افزود: مهندسان باید پیش قراول تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور باشند.

برچسب‌ها